Magnetische isolatie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

Magnetische isolatie

hallo,

eerste keer hier, maar ik heb een meer magnetisme-gerelateerde vraag dan een electronica gerelateerde vraag dan gewoonljk.

Ik heb een relatief kleine ruimte, waarin een klein speakertje zit. dit speakertje staat slechts kort aan, als signaalbaken.

maar, om het signaal het beste te richten, moet pal daarnaast een zendertje... zo'n typisch 433 MHz ding.

het speakertje is een 2W (4 ohm, maar dat is niet relevant) ding, en ik ben bang dat de vaste magneet het zendveld van de zender gaat verstoren. is er een manier om dit op te lossen? een magnetische isolatie of iets dergelijks?

Roel

Berichten: 7.068

Re: Magnetische isolatie

... en ik ben bang dat de vaste magneet het zendveld van de zender gaat verstoren.
Wat is de reden van deze angst?

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Magnetische isolatie

electromagnetische straling en een magnetisch veld, pal naast elkaar, en het veld moet ver reiken.

ik verwacht namelijk dat het veld van de magneet de venden van de zender stoort...

( ik ben geen zendamateur- meer een microcontroller en vermogensvoeding bouwer. HF is mijn zwakste punt...)

verder is er een onduidelijkheid in d beginpost; beide signalen moeten goed gericht worden, zowel die van de speaker als die van de zender.

Berichten: 7.068

Re: Magnetische isolatie

ik verwacht namelijk dat het veld van de magneet de venden van de zender stoort...
Waarom verwacht je dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Magnetische isolatie

het zijn beiden magnetische verschijnselen?

magnetisme en HF is niet mijn ding ;) kan ik uit uw reacties afleiden dat deze beinvloeding niet plaatsvind? ( weetikveel... daarom vraag ik het dus... ;) )

dat zou namelijk de beste situatie zijn...

Berichten: 7.068

Re: Magnetische isolatie

kan ik uit uw reacties afleiden dat deze beinvloeding niet plaatsvind?
Ik zie niet direct hoe die beinvloeding zou moeten gebeuren.

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Magnetische isolatie

okee dan, dat lijkt me dan opgelost ;)

mocht het anders blijken, dan hoort u het wel.

dankuwel!

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: Magnetische isolatie

Waarom zo vaag EvilBro ;) deel uw wijsheid zo ik zo zeggen... ? Hoe zit het met die magneet , beweegt deze ?

Reageer