Pws, lasers of zonnepanelen of ...

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Pws, lasers of zonnepanelen of ...

Hallo,

Ik zit nu in 5VWO en moet morgen mijn onderwerp inleveren voor mijn profiel werkstuk. Het vak dat ik gekozen heb is Natuurkunde. Aan het onderwerp zit ik nog te twijfelen. Lasers lijken me wel leuk. Maar zonnepanelen ook. Ik wil graag iets maken voor mijn profielwerkstuk. Zoals zelf een laser bouwen of een zonnepaneel maken. Is dat mogelijk? Een laser was erg lastig volgens mij. Welk onderwerp is dan het meest haalbaar? Het hoeft niet per se één van deze twee onderwerpen te zijn, als iemand nog een leuk en interessant onderwerp weet, waar iets leuks mee te bouwen is hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Pws, lasers of zonnepanelen of ...

Wat interessant is, is persoonlijk, maar een Van der Graaf generator bouwen lijkt me ook wel interessant...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 555

Re: Pws, lasers of zonnepanelen of ...

Je kan proberen een laser te bouwen aan de hand van online handleidingen zoals deze of deze.

Maar je moet weten dat het sowieso gevaarlijk zal zijn.

Je kan wel makkelijk organische zonnecelletjes bouwen met titaanoxide( iets met titaan in ieder geval) een zakje thee, 2 glazen plaatjes en 2 paperclips. Dat zijn organische zonnecellen weliswaar.

Reageer