Help me bij mijn scriptie-onderzoek en maak kans op een ipod

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 5

Help me bij mijn scriptie-onderzoek en maak kans op een ipod

Voor een onderzoek in het kader van mijn masterscriptie aan de Radboud Universiteit ben ik dringend op zoek naar respondenten. In totaal heb ik zo'n 100 respondenten nodig, vandaar dat ik wel wat hulp kan gebruiken.

Het onderzoek gaat over het effect van beeldmateriaal op de overtuigingskracht van advertenties en mijn doelgroep zijn jongeren en volwassenen tussen de 18 en 40. Je hoeft hierbij alleen maar naar een advertentie te kijken en er daarna vragen over te beantwoorden. Uiteraard worden deze antwoorden volledig vertrouwelijk en anoniem behandeld. In totaal duurt het slechts 7-8 minuten en je kunt er ook nog kans mee maken op een iPod. Doe dus mee door één van onderstaande versies in te vullen:

tinyurl.com/onderzoekC

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Natuurlijk zou het helemaal mooi zijn als je de links ook nog door zou kunnen sturen naar kennissen.

Sjoerd

Berichten: 5

Re: Help me bij mijn scriptie-onderzoek en maak kans op een ipod

Dankzij de enorme respons van onder andere dit forum heb ik het maximale aantal respondenten bereikt voor versie C van mijn onderzoek (zie link in mijn originele post). Voor de andere twee versies heb ik echter nog steeds respondenten nodig. Uiteraard is deze voor degenen die niet al versie C hebben ingevuld. Je vindt ze op:



tinyurl.com/OnderzoekA

tinyurl.com/OnderzoekB

Berichten: 5

Re: Help me bij mijn scriptie-onderzoek en maak kans op een ipod

De oorspronkelijke links schenen niet meer te werken, vandaar dat deze aangepast zijn.

tinyurl.com/OnderzoekE kan dus gewoon weer gebruikt worden

Berichten: 5

Re: Help me bij mijn scriptie-onderzoek en maak kans op een ipod

Zoals beloofd, nog even een korte samenvatting van de bevindingen uit mijn onderzoek. Misschien komt het wat kort door de bocht over, maar voor een genuanceerde versie verwijs ik graag naar mijn volledige scriptie.

Het onderzoek ging dus over het effect van merktrouw op de overtuigingskracht van vergelijkende advertenties in Nederland. De resultaten toonden aan dat merktrouw over het algemeen gezien een negatief effect had op de overtuigingskracht van concurrerende advertenties (ook niet vergelijkende dus). Daarnaast had het een negatief effect op de overtuigingskracht van negatief vergelijkende advertenties (advertenties in de vorm van "zij zijn slecht, maar wij zijn goed"). Bij positief vergelijkende advertenties, waarbij de merktrouwe consumenten lichtelijk gepaaid werden met een compliment over 'hun' merk, had merktrouw geen effect. Merktrouwe consumenten reageerden dus niet negatiever dan niet-merktrouwe consumenten, maar ietwat onverwacht ook niet positiever dan niet-merktrouwe consumenten. Tot slot bleek binnen de context van dit onderzoek dat zich richtte op de Nederlandse markt, dat niet-vergelijkende advertenties in vrijwel alle omstandigheden het best scoorden onder zowel merktrouwe als niet-merktrouwe consumenten. Merktrouw lijkt in deze markt dus weldegelijk een effect te hebben op de overtuigingskracht van vergelijkende advertenties, maar zijn binnen een algemenere context minder aan te bevelen dan niet-vergelijkende advertenties.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Help me bij mijn scriptie-onderzoek en maak kans op een ipod

Hartelijk dank voor deze feedback, en succes met de verdere afronding.

Is of komt de scriptie ook nog ergens online?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer