[folding]allebei de processors gebruiken

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 13

[folding]allebei de processors gebruiken

Als je allebei de processors wil gebruiken, kan je een grote WU krijgen, maar omdat mijn computer dual core heeft, zal hij er moeite mee hebben om dit op tijd af te krijgen. Is er ook een manier om op allebei de cores 2 verschillende gewone WU's te vouwen?

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Gebruik je BOINC of F@H?

In het geval van BOINC zal je automatisch 2 WU's moeten krijgen: 1 per core. D.w.z. hij zal per core aan 1 WU werken, het is best mogelijk dat je wat meer WU's hebt staan in de wachtrij.

Als je F@H gebruikt is het iets ingewikkelder. Met de SMP-cliënt zal hij idd. 1 WU sturen, waar alle core's tezamen aan zullen werken. Het wordt echter aangeraden om deze cliënt alleen te gebruiken als je PC vaak en lang aanstaat, en een quad-core kan idd. ook geen kwaad. Echter, Folding biedt ook zogenaamde uni-core clients, die 1 WU per core levert. Hiervan zul je er 2 moeten installeren (1 per core), en er voorzorgen dat de zgn. machine-ID verschillend is in beide clients.

Hopelijk is het nu duidelijk voor je.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 13

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Dankjewel. Ik gebruik F@H, sorry dat ik dat er niet bij heb gezegd. Heb je een link naar een uitleg hierover? Of je mag zelf mijn vragen ook beantwoorden:P

Een uni-core client, is dat gewoon het standaard programmatje? Gewoon die laatste versie van F@H?

Als ik 2 van deze probeer te installeren, vraagt ie mij of ik het wil repareren of verwijderen, omdat het al geinstalleerd is. Hoe kan ik dit voorkomen?

Berichten: 422

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Een unicore client is inderdaad het standaard programma. Hoe je juist twee versies naast elkaar laat lopen, kun je hier lezen. Let wel: deze faq is al behoorlijk verouderd. Vermoedelijk zullen er dus dingen opduiken die wat anders zijn, maar als basis kan dit zeker nog dienen.

Als je bepaalde problemen ervaart of vragen hebt, laat maar horen!
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 13

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Oowja, dat had ik al eens geprobeerd, maar hij deed het niet. Ik zal het nog wel een keer proberen als mijn WU klaar is, want ik moet het eerst ff uninstallen. Bedankt voor je hulp en als het niet lukt, laat ik het over een paar dagen wel weten! ;)

Berichten: 13

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Zoo, eindelijk is die grote WU klaar:P Ik heb het geinstalleerd en ik zie weer wat de fout was... Hij download een WU en dan zegt ie: Trying to unzip core FahCore_78.exe met daaronder een foutmelding: Couldn't open file FahCore_78.exe. Weet iemand wat te doen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Eerst maar eens proberen of het bestand niet corrupt is? Simpelweg die fahcore_78.exe uit je foldingmapjes verwijderen. Als hij dat nodig heeft dan downloadt hij het vanzelf opnieuw.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 13

Re: [folding]allebei de processors gebruiken

Nou, het klinkt misschien heel raar maar eerst zat dat bestand bij de downloads van de software er niet bij en nu opeens wel en nu doet ie het! Toch bedankt voor ieder zijn hulp:)

Reageer