Straling van de router

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7

Straling van de router

L.S,

Sinds kort zijn wij naar een draadloze internetverbinding overgestapt. Sindsdien beweert mijn moeder o.a. de straling die van de router afkomstig is te kunnen voelen en ze zegt er niet goed door te kunnen slapen. Ze meent er door te gaan trillen en als ze haar ogen dichtheeft, ziet ze "sterretjes". Al deze symptomen zou ze niet hebben als de router uitstaat.

Nu vraag ik me af of ze dit verzint. Ik zit vaak tot in de late uurtjes achter het internet en ik denk dat ze dit als een excuus gebruikt om mij er vanaf te hebben.

Ik heb het één en ander op internet opgezocht en (correct me if I'm wrong) ik kwam tot de conclusie dat het een psychosomatisch probleem zou kunnen zijn. Ik heb vervolgens gedurende een aantal dagen op verschillende tijdstippen de router aan en uit gezet zonder dat mijn moeder hier vanaf wist. Ik bijvoorbeeld ook een keer 's-avonds gedaan alsof ik achter het internet zat, terwijl de router uitstond. Zoals ik verwachtte, begon ze weer te klagen over de straling terwijl deze dus niet aanwezig was(?).

Details: - Router staat tegen de andere kant van de muur van mijn moeder haar kamer. Bovendien zit er ongeveer 2 meter tussen de kant van de muur van mijn moeders kamer en haar bed. Verder beweert ze de straling NIET te voelen als ik boven zit en zij beneden, maar WEL als zij zich in het pad van de "denkbeeldige lijn" bevindt waar de straling volgens haar naartoe zou kunnen gaan, dus vanaf de router naar mijn laptop. (Ik dacht zelf dat de straling alle kanten op ging - boleffect?)



- Een vriend die ongeveer 20m van ons vandaan woont kan heel soms onze internetverbinding oppikken (zwak signaal), misschien geeft dit jullie een indicatie van de sterkte.

- Naar mijn weten "niets afwijkends" wat betreft de straling in de omgeving te vinden.

Ik zou graag willen weten of het voelen van dit soort straling überhaupt mogelijk is en/of de straling uit zon router nou daadwerkelijk "schade aan kan richten" , en wellicht uw mening betreffende deze kwestie want ik heb zelf het idee dat mijn moeder dit uit haar duim zuigt en haar ratio aan het verliezen is door invloeden van de media. Begrijp me niet verkeerd - ik WIL er best in geloven, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat ze haar eigen symptomen veroorzaakt door zich druk te maken.

Bedankt voor de moeite! Als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag ;) Met vriendelijke groet,

MrPopo.

PS: Mijn oprechte excuses voor het geval dit in een verkeerd subforum staat, ik zat erg te twijfelen onder welke categorie dit viel, aangezien dit ook psychologische aspecten bevat. En dit is mijn eerste post ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Straling van de router

Aangezien het over E en M straling gaat heb ik het naar elektriciteit en magnetisme verplaatst.

Ik denk dat je inderdaad een goede test doet door te zeggen dat het internet aanstaat terwijl dat niet is. Doe het nog een paar keer en vertel het haar.

Je bent natuurlijk van het hele probleem af als je gewoon een kabel netwerk aanlegt.

Als je moeder er een probleem mee heeft, ook al zit het tussen de oren ben je met een kabeltje van het geheibel af.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Straling van de router

Ik zou graag willen weten of het voelen van dit soort straling überhaupt mogelijk is en/of de straling uit zon router nou daadwerkelijk "schade aan kan richten" , en wellicht uw mening betreffende deze kwestie want ik heb zelf het idee dat mijn moeder dit uit haar duim zuigt en haar ratio aan het verliezen is door invloeden van de media. Begrijp me niet verkeerd - ik WIL er best in geloven, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat ze haar eigen symptomen veroorzaakt door zich druk te maken.
Nope, het is inderdaad zo dat straling NIET de oorzaak is van het gevoel dat ze heeft. Elektromagnetische hypersensitiviteit is geen biologische maar een psychologische aandoening. Dat maakt het gevoel dat ze erover heeft natuurlijk niet minder erg...

Als ik van jou was zou ik ook een paar keer de test doen, desnoods met een camera bij en dan de confrontatie aangaan. Heb wel respect voor wat ze voelt, want dat is wel degelijk echt en kun je nooit ontkennen. Het is enkel dat het niet komt door de straling dat je kunt aantonen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: Straling van de router

Oke hartstikke bedankt voor het lezen van mijn hele post en de antwoorden! Ik zal de test nog een keer doen met een camera, hopelijk helpt dit haar in te zien dat het een psychologische aandoening is. ;)

Reageer