[folding] amd vs nvidia

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 76

[folding] amd vs nvidia

Hallo allemaal,

Ik zie op verschillende forums dat NVidia geoptimaliseerd is voor Folding@Home, met name de GPU Client.

Dit kan ik bevestigen. Met een beetje mazzel haal ik op mijn Hexacore (6 cores) AMD Processor een gemiddelde van 4000 ppd. Echter op mijn laptop met core i7 (4 x 2.0 GHz, 8 threads) 13.000 PPD. Tevens ook voor de GPU, voor Folding gebruik ik 1 ATI 5870, op mijn laptop een M555GTS. Op mijn computer met ATI videokaart haal ik een gemiddelde van 6.000 PPD en voor mijn laptop een gemiddelde van 10.000 PPD.

Heeft iemand enig idee of Folding@Home ook (ooit) word geoptimaliseerd voor AMD gebruikers?

Qua hardware zou ik een vééél hogere score moeten halen met mijn AMD Computer.

Dit lijkt me tevens oneerlijk tegenover de AMD gebruikers en als Stanford logisch nadenkt, optimaliseren ze ook de AMD Client.

Groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [folding] amd vs nvidia

Oplossing voor nu: Ga BOINCen! ;)

AMD presteert bij BOINC volgens mij wel even goed als Nvidia, alhoewel je een AMD kaart wel voor minder projecten kan gebruiken.

Voor de CPU geldt dat Intel CPU's nu eenmaal beter zijn dan die van AMD, dus dan presteren die ook beter. Ik vermoed dat het aantal threads, tezamen met een turbo functie, ook veel uitmaakt.

Wat betreft future-support voor AMD GPU's door Folding, ik meende (ergens op dit forum gelezen) dat Folding al heel lang nauwelijks meer voor AMD ontwikkelt, en ook niet van plan is dat te veranderen. Waarom weet ik zo even niet.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 76

Re: [folding] amd vs nvidia

Karot,

Is BOINC dan hetzelfde als Folding at Home? Kom ik dan in dezelfde teamlijst te staan?

Ik ga het in iedergeval even proberen.

Vind het wel jammer, maarja het gaat zo irriterend traag op een AMD Computer.

Bedankt

EDIT

Heb ook een turbo functie op mijn CPU, standaard 6 x 2.8, naar de bios, turbo inschakelen met een kleine overclock en kom op zo'n 4.0 GHz. Maar wel een beetje onstabiel. 24/7 100% CPU gebrik.

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [folding] amd vs nvidia

BOINC is een ander project, je komt dus niet in de Folding teamlijst. WSF heeft echter ook een BOINC team waar je lid van kunt worden. Meer kun je lezen in dit topic.

En nog even over de turbo functies van AMD versus Intel: die van Intel is agressiever, d.w.z. dat hij sneller inschakelt en je CPU ook sneller laat lopen. Ervan uitgaande dat de turbo niet is uitgeschakeld in je laptop, vermoed ik dat je i7 vaak sneller loopt dan die 2,0 GHz. Maar goed, da's off-topic.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 76

Re: [folding] amd vs nvidia

Hmm vind Boinc maar raar, blijf waarschijnlijk toch bij FOH.

Intel is en blijft beter inderdaad. Maar als student is het niet te betalen. Zit er wel over na te denken om een NVidia GPU er bij te steken, dar maakt dus 2 ATI en 1 NVidia. En ja, dit is mogelijk, alleen niet in crossfire of SLI.

Reageer