Proces verbaal winkeldiefstal

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Proces verbaal winkeldiefstal

Hoi,

Ik ben 19 en betrapt op winkeldiefstal van -50 euro. Het was de eerste keer en weet van mezelf hoe dom ik geweest ben. De politie heeft een proces verbaal opgesteld en heeft me de optie gegeven om een boete te betalen. Dat ga ik zeker doen, ik heb direct een overschrijvingspapier meegekregen en een kopie van het proces verbaal. Nu is mijn vraag of ik binnenkort nog papieren in de brievenbus krijg hierover en hoelang dit eventueel zou duren? Ik zou namelijk graag hebben dat mijn ouders hier niets van te weten komen. Ik weet hoe gekwetst ze zouden zijn en dat wil ik ze besparen door eventuele papieren die nog in de bus vallen te pakken voor zij de post halen .

Aub help me!

Berichten: 9

Re: Proces verbaal winkeldiefstal

steffie schreef:Hoi,

Ik ben 19 en betrapt op winkeldiefstal van -50 euro. Het was de eerste keer en weet van mezelf hoe dom ik geweest ben. De politie heeft een proces verbaal opgesteld en heeft me de optie gegeven om een boete te betalen. Dat ga ik zeker doen, ik heb direct een overschrijvingspapier meegekregen en een kopie van het proces verbaal. Nu is mijn vraag of ik binnenkort nog papieren in de brievenbus krijg hierover en hoelang dit eventueel zou duren? Ik zou namelijk graag hebben dat mijn ouders hier niets van te weten komen. Ik weet hoe gekwetst ze zouden zijn en dat wil ik ze besparen door eventuele papieren die nog in de bus vallen te pakken voor zij de post halen .

Aub help me!
Hoewel ik me enorm kan storen aan het feit dat mensen in Nederland voor misdrijven een minder zware straf krijgen dan voor (verkeers)overtredingen kan ik je nu al vertellen dat je ouders er vroeg of laat vanzelf achter zullen komen. Als het goed is krijg je een schikkingsvoorstel thuis gestuurd, maar je staat sowieso geregistreerd en met een beetje pech heb je ook al een strafblad. Bij herhaling kun je zelfs geplaatst worden in een inrichting voor stelselmatige daders (ISD).

Tip: vertel het je ouders. Vergissen is menselijk, vergeven is goddelijk. Wanneer kinderen fouten maken in het leven zullen goede ouders dat zien als hun falen als opvoeders. Hopelijk ontwikkel je net zoveel schuldgevoel en verantwoordelijkheid jegens anderen als jegens je ouders. Succes.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Proces verbaal winkeldiefstal

Hoewel ik me enorm kan storen aan het feit dat mensen in Nederland voor misdrijven een minder zware straf krijgen dan voor (verkeers)overtredingen kan ik je nu al vertellen dat je ouders er vroeg of laat vanzelf achter zullen komen. Als het goed is krijg je een schikkingsvoorstel thuis gestuurd, maar je staat sowieso geregistreerd en met een beetje pech heb je ook al een strafblad. Bij herhaling kun je zelfs geplaatst worden in een inrichting voor stelselmatige daders (ISD).
Dit gaat over Belgisch recht. ;) Dergelijke dingen komen alvast niet permanent in je strafblad en je kunt hier nog gewoon een bewijs van goed gedrag krijgen.

Wel kun je inderdaad nog brieven van allerlei aard krijgen (verzekeringen, gang van zaken in je pv, enz.) Aangezien we hier in België met een fantastisch juridisch en politie-systeem zitten zou het me niet verwonderen als je nog jaren ver een brief kunt krijgen. Ik heb dat alvast nog meegemaakt dat ik nog brieven kreeg over een pv waar ik als slachtoffer stond na meer dan een jaar. Ik zou je dan ook aanraden om het gewoon op te biechten.

Bij ons in België is een ISD-systeem ook onbestaande, zeker aangezien celstraffen onder de 3 maanden niet meer uitgevoerd worden.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer