Staatsschuld VS

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Staatsschuld VS

Toch wel grappig om te zien wat de regering van zo'n grote mogendheid niet ziet...

http://usdebtclock.org

Dit soort bedragen zijn écht niet meer kleiner te krijgen wat je ook probeert...

Elke seconde meer dan 1000 dollar erbij!!!

Oplossing??

Wie?

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Staatsschuld VS

wijsneus schreef:Toch wel grappig om te zien wat de regering van zo'n grote mogendheid niet ziet...

http://usdebtclock.org

Dit soort bedragen zijn écht niet meer kleiner te krijgen wat je ook probeert...

Elke seconde meer dan 1000 dollar erbij!!!

Oplossing??

Wie?
Ik zou het zo 1 2 3 niet weten, Obama ook niet trouwens. Maar het lijkt me dat werken meer geld moet opleveren en de kostenposten naar beneden. Oftewel meer bedrijven, meer werkers en minder opmakers (ambtenaren, social wellfare etc). De klemtoon op eigen verantwoordelijkheid leggen.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Staatsschuld VS

Ik zou het zo 1 2 3 .....eigen verantwoordelijkheid leggen.
Ikzelf krijg de indruk dat er een klik nodig is bij de rijke en zeer rijke amerikaan.

Er wordt wel van de burgerij een oplossing verwacht of afgedwongen als het gaat om de vrije natie te behouden en dit gaat ver,zelfopoffering is vanzelfsprekend .

Wat er moet gebeuren( en wat ik denk dat Obama wil )is eenvoudig op het soms enorme vermogen dat de rijken hebben belasting te gaan heffen en wel NU!

Ik weet wel het neemt makkelijker 1 dollar per allemaal dan 1 millioen per rijke maar iemand zal toch duidelijk moeten maken dat deze personen hun rijkdom juist hebben

te danken aan ! hun land !.

Dus als elke rijke de helft van zijn geldelijke bezit aan het land geeft is er voor hem- of haarzelf ruim voloende over om rijk dood te gaan.

Er zijn families en ook alleenstaanden die enkele miljarden probleemloos kunnen missen.

Dit geeft dan de regering weer een stuk meer ruimte om tot inlossing van schulden over te gaan,want dat is op dit moment het probleem.

Wat vind je van deze insteek?

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Staatsschuld VS

wijsneus schreef:Ikzelf krijg de indruk dat er een klik nodig is bij de rijke en zeer rijke amerikaan.

Er wordt wel van de burgerij een oplossing verwacht of afgedwongen als het gaat om de vrije natie te behouden en dit gaat ver,zelfopoffering is vanzelfsprekend .

Wat er moet gebeuren( en wat ik denk dat Obama wil )is eenvoudig op het soms enorme vermogen dat de rijken hebben belasting te gaan heffen en wel NU!

Ik weet wel het neemt makkelijker 1 dollar per allemaal dan 1 millioen per rijke maar iemand zal toch duidelijk moeten maken dat deze personen hun rijkdom juist hebben

te danken aan ! hun land !.

Dus als elke rijke de helft van zijn geldelijke bezit aan het land geeft is er voor hem- of haarzelf ruim voloende over om rijk dood te gaan.

Er zijn families en ook alleenstaanden die enkele miljarden probleemloos kunnen missen.

Dit geeft dan de regering weer een stuk meer ruimte om tot inlossing van schulden over te gaan,want dat is op dit moment het probleem.

Wat vind je van deze insteek?
Je antwoord vraagt eigenlijk om concrete cijfers, hoeveel particulier vermogen van die mensen zoals jij deze aanwijst is er dan beschikbaar om welk gat te dichten?

Dat de rijke mensen rijk geworden zijn omdat ze dat aan hun land te danken is niet juist. Ze hebben dat te danken aan hun eigen wijze van nadenken en het doen van eigen inspanningen. Niemand die ze helpt en dat willen ze ook niet trouwens !

Geld geven om het gat te dichten betekent nog niet dat het een structurele oplossing is, immers wat is het werkelijke probleem, oorzaak en gevolg. Ik weet wel dat mensen innoverender en aktiever worden als je ze aanspreekt op hun eigen verantwoordelijkheid.

Een aangespoelde drenkeling op een onbewoond eiland gaat op zoek naar elementaire dingen, voedsel en drinken om te leven en of te overleven. :-)
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Staatsschuld VS

Code: Selecteer alles

hoeveel particulier vermogen van die mensen zoals jij deze aanwijst is er dan beschikbaar om welk gat te dichten?
Alle particulier vermogen en daar een groor deel van..

Code: Selecteer alles

omdat ze dat aan hun land te danken is niet juist.
Jawel:Rijk geworden in THE USA hun thuisland.
Ik weet wel dat mensen innoverender en aktiever worden als je ze aanspreekt op hun eigen verantwoordelijkheid.
Dat is het antwoord.

Code: Selecteer alles

Geld geven om het gat te dichten betekent nog niet dat het een structurele oplossing is, immers wat is het werkelijke probleem, oorzaak en gevolg. Ik weet wel dat mensen innoverender en aktiever worden als je ze aanspreekt op hun eigen verantwoordelijkheid
Geen geld geven - nee - belasting is belasting,voor iedereen.wat is het werkelijke probleem? de schuld niets anders.

En:
Een aangespoelde drenkeling op een onbewoond eiland gaat op zoek naar elementaire dingen, voedsel en drinken om te leven en of te overleven.
Is al te lezen in het boek van Daniel Defoe;http://www.classicauthors.net/defoe/robinsoncrusoe/

Ik heb het over die Amerikanen die zo'n eiland hebben of kunnen kopen.

Zie jij toch meer in bezuinigingen dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Staatsschuld VS

wijsneus schreef:

Code: Selecteer alles

hoeveel particulier vermogen van die mensen zoals jij deze aanwijst is er dan beschikbaar om welk gat te dichten?
Alle particulier vermogen en daar een groor deel van..

Code: Selecteer alles

omdat ze dat aan hun land te danken is niet juist.
Jawel:Rijk geworden in THE USA hun thuisland.

Dat is het antwoord.

Code: Selecteer alles

Geld geven om het gat te dichten betekent nog niet dat het een structurele oplossing is, immers wat is het werkelijke probleem, oorzaak en gevolg. Ik weet wel dat mensen innoverender en aktiever worden als je ze aanspreekt op hun eigen verantwoordelijkheid
Geen geld geven - nee - belasting is belasting,voor iedereen.wat is het werkelijke probleem? de schuld niets anders.

En:

Is al te lezen in het boek van Daniel Defoe;http://www.classicauthors.net/defoe/robinsoncrusoe/

Ik heb het over die Amerikanen die zo'n eiland hebben of kunnen kopen.

Zie jij toch meer in bezuinigingen dan?
Ik lees: In 2010 waren alle Amerikaanse miljonairs $11.600 miljard waard (+9,1%).

http://www.quotenet.nl/biz/hoera-miljonair...-overwonnen.php

Ik kan me nit voorstellen dat je mensen in de USA kunt afdwingen om hun vermogen af te staan. moreel alswel juridisch.

Maar goed, je kunt een beerput dan wel volgooien met zand maar het blijft een beerput, waar komt die st...t dan vandaan? Oorzaak en gevolg.

Ik vind je antwoord nogal politiek gekleurd terwijl we het vooral hebben over een economische situatie.

Miljonairs verdienen overigens niet alleen hun geld in de USA maar ook daarbuiten. Gestel dat het je lukt om hun geld af te pakken dan zullen ze ogenblikkelijk uit de USA verhuizen.

Mijn oplossing zie ik dat je de verantwoorlijkhjeid voor je bestaan bij jezelf moet leggen en per definitie niet bij anderen.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Staatsschuld VS

benb schreef:Ik lees: In 2010 waren alle Amerikaanse miljonairs $11.600 miljard waard (+9,1%).

http://www.quotenet.nl/biz/hoera-miljonair...-overwonnen.php

Ik kan me nit voorstellen dat je mensen in de USA kunt afdwingen om hun vermogen af te staan.......per definitie niet bij anderen.
2010 waren alle Amerikaanse miljonairs $11.600 miljardDus er ligt een oplossing...

Het gaat mij om belasting te heffen;geven is geen optie want dan willen ze rente dan heb je geen oplossing.

Als ze dat niet willen betalen dan emigreren.

Oplossingen gevraagd.

Berichten: 7

Re: Staatsschuld VS

wijsneus schreef:2010 waren alle Amerikaanse miljonairs $11.600 miljardDus er ligt een oplossing...

Het gaat mij om belasting te heffen;geven is geen optie want dan willen ze rente dan heb je geen oplossing.

Als ze dat niet willen betalen dan emigreren.

Oplossingen gevraagd.
Dat is te doen belastingen van de rijken.

Als er ergens op de wereld een probleem is worden er ook burgers opgedragen om een offer te doen met soms fatale afloop.

Het verdriet en de wanhoop van de nabestaanden en ook van degenen die terugkomen is enorm maar kennelijk draagbeaar in het belang van de vrijheid van meningsuiting,democratie enz.,dus is via staatsbelasting een kapitaaltje van 2 miljoen of meer halveren en eitje.

De betaler zal moeten want hij verliest eigenlijk niets meer dan wat geld en er wordt nog genoeg overgehouden om verder te leven in luxe,dit in tegenstelling tot de Troopers die vaak gehandicapt geestelijk en-of lichaamlijk hun Amerika weer terug mogen zien.

Bezuinigingen raken alleen mensen uit de lagere bevolking en die hebben vaak toch niet meer dan een creditcard om iets te kopen,wat volgens mij de oorzaak is van alle ellende.

Kopen met geld dat je niet hebt is niet verstandig en alleen mogelijk bij sterk gecontroleerde inkomenspolitiek bijvoorbeeld een hypotheek waarbij op termijn zeker ingelost moet worden.

Het verkopen van staats eigendommen duurt m.i. te lang en kopers zullen aan te veel voorwaarden moeten voldoen van wege de sterke-nou ja- nationalistische overtuigingen.

Het verhogen van -het plafont-is geen optie als je niet de rente kan betalen is het uit.

Bij deze oplossing worden alleen een paar bankmensen erg rijk van de provisies die de garantiestortingen in de staatkas opleveren.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Staatsschuld VS

Het gaat mij om belasting te heffen;geven is geen optie want dan willen ze rente dan heb je geen oplossing.Als ze dat niet willen betalen dan emigreren.
De zogenaamde vermogensbelasting heeft weinig tot geen nut. Het is precies zoals je zegt: "als ze dat niet willen betalen, dan emigreren", en daar hebben die miljardairs over het algemeen geen enkel probleem mee...

In Frankrijk is die maatregel er ook ooit geweest en die heeft (naar ik mij herinner) ervoor gezorgd dat 0,5% van alle belasting kwam van de speciale belasting van die multimiljonairs. MAAR door die maatregel is er naar schatting 2% minder belasting gehoffen doordat zoveel geld van die miljonairs op volstrekt legale manier ineens 'verdwenen' was naar het buitenland en dit voor economische schade gezorgd heeft, wat resulteerde in die verminderde belasting.

Bron: dit artikel, maar de link blijkt niet meer te werken en ik vind de pdf op dit moment niet meer terug.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 7

Re: Staatsschuld VS

317070 schreef:De zogenaamde vermogensbelasting heeft weinig tot geen nut. Het is precies zoals je zegt: "als ze dat niet willen betalen, dan emigreren", en daar hebben die miljardairs over het algemeen geen enkel probleem mee...

In Frankrijk is die maatregel er ook ooit geweest en die heeft (naar ik mij herinner) ervoor gezorgd dat 0,5% van alle belasting kwam van de speciale belasting van die multimiljonairs. MAAR door die maatregel is er naar schatting 2% minder belasting gehoffen doordat zoveel geld van die miljonairs op volstrekt legale manier ineens 'verdwenen' was naar het buitenland en dit voor economische schade gezorgd heeft, wat resulteerde in die verminderde belasting.
Jammer dat zulke personen niet die menselijke of patriotische gevoelens hebben die bijv. de troopers hebben.

Ze zijn er wel mee bezig:

http://content.usatoday.com/community/tags...er.aspx?id=1403

Wat moeten ze anders?

Ja, failliet laten gaan,maar dan is Griekenland nog maar een mugje vergeleken met deze olifant.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Staatsschuld VS

Verplaatst naar WSF Café omdat het onderwerp eigenlijk té algemeen is voor een vakforum.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Staatsschuld VS

In totaal ontvingen vorige week 3,698 miljoen Amerikanen een uitkering tegen 3,748 miljoen een week eerder.

http://www.z24.nl/economie/artikel_229754....VS_stijgen.html

Dat zijn behoorlijk forse getallen !

en

'Hij zei vol vertrouwen te zijn dat het schuldenplafond van de Amerikaanse regering wordt verhoogd tot na de verkiezingen van eind 2012. '

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1028044...is__.html?p=1,1

Het probleem wordt meer verschoven dan opgelost lijkt me zo.
nothing will change without a rebel

Berichten: 7

Re: Staatsschuld VS

benb schreef:In totaal ontvingen vorige week 3,698 miljoen Amerikanen een uitkering tegen 3,748 miljoen een week eerder.

http://www.z24.nl/economie/artikel_229754....VS_stijgen.html

Dat zijn behoorlijk forse getallen !

en

'Hij zei vol vertrouwen te zijn dat het schuldenplafond van de Amerikaanse regering wordt verhoogd tot na de verkiezingen van eind 2012. '

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1028044...is__.html?p=1,1

Het probleem wordt meer verschoven dan opgelost lijkt me zo.
Dat is zo.

Eerst maar een pleister op de halsslagaderlijke bloeding,over een paar weken zien wij wel weer,misschien.

Ik vind (als ik,een nieuweling,dit mag zeggen) dat het een beetje naíef is om dit topic naar het café te laten emigreren.

Met name het feit dat een regering wél jonge burgers offert voor het landsbelang en géén belasting wil heffen op degenen , de rijkere , welken er uiteindelijk nog meer op winnen dan ooit , eigenlijk een meer menswaardige discussie waard.

Is het misschien zo dat Het Wetenschapsforumteam of zijn toch(Jaa,ik heb de site écht wel lang bekeken voor ik mij registreerde)best wel inteligente leden er gewoon geen idee van heeft-hebben wat er eigenlijk gebeurt?

Lijkt mij wat raar...er is toch wel een econoom boekhouder accountant geschiedkundige of zo die in ieder geval een visie heeft?

Forumleden! Ten toetsborde!

Re: Staatsschuld VS

Aan de staatsschuld van de VS is niets meer te doen. Er is een structurele onbalans tussen export en import. De VS zit aan het infuus van de Chinezen, die geen raad wisten met hun geld en daarom hun geld maar hebben uitgeleend aan de VS via Amerikaanse staatsobligaties. De Chinezen hebben zichzelf daarmee klem gezet en houden de VS overeind om nog enige hoop te houden nog wat terug te zien van hun geld.

Het verhogen van het schuldenplafond is een noodzakelijk uitstel van executie. Ze zullen daar nog jaren mee door moeten gaan, want een oplossing is er niet.

Zoals de oude Grieken de bakermat vormden van de westerse beschaving, zo luiden de Grieken nu de ondergang in de westerse hegemonie en daarmee ook van de VS. Het afgleiden van de westerse beschaving is al een eeuw bezig en is in een versnelling geraakt door de val van de muur.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Staatsschuld VS

Is het misschien zo dat Het Wetenschapsforumteam of zijn toch(Jaa,ik heb de site écht wel lang bekeken voor ik mij registreerde)best wel inteligente leden er gewoon geen idee van heeft-hebben wat er eigenlijk gebeurt?
Omdat er eigenlijk niet zo veel gebeurt? Sinds 1962 heeft men dat plafond al
Het afgleiden van de westerse beschaving is al een eeuw bezig en is in een versnelling geraakt door de val van de muur.
Ik kan me wel vinden in de rest van je post, maar hier toch niet. De afbraak van de muur heeft er net voor gezorgd dat Europa nog even meekon. Ze temperde de arbeidsvoorwaarden, zorgde voor een nieuwe afzetmarkt en gaf een nieuwe boost aan de Europese economie. Ook vormt Europa nu tenminste een blok van belang op wereldschaal.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gesloten