Matrix

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 248

Matrix

Ik zit in mijn bewijs vast bij een omvorming van een notatie, zou iemand mij kunnen vertellen wat hier gebeurt:

S is unitair:

(
\(S^-^1\)
\()^*_k_i\)
=
\([(S^+)_k_i]^*\)
=
\([S^*_i_k]^*^\)
=
\(^S_i_k\)
+=complex toegevoegde en transponeren

Weet iemand wat er gebeurt van stap 1 naar stap 2?

Alvast bedankt,

Mvg

Berichten: 248

Re: Matrix

Aanvullend:
\( ^*\)
staat voor complex toegevoegde

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Matrix

Heb je eens zo'n matrix uitgeschreven? Overigens kun je de stap ook zien per definitie. Uiteraard komt een definitie ook wel niet uit de lucht vallen. Daarvoor helpt het uitschrijven.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 248

Re: Matrix

ja, maar ik slaag er niet echt in... :s

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Matrix

Schrijf je dan eens een willekeurige matrix uit, en dan hoe die twee matrices eruit zien...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Matrix

Je hoeft het niet eens uit te schrijven, er wordt gewoon de definitie van unitaire matrix gebruikt, waardoor je dus die -1 mag vervangen door een +.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Matrix

Hmm, nu begin in te twijfelen wat TS bedoelt. Ik had begrepen de stap na degene die jij nu zegt. Waar je dus de indices wisselt en + vervangt door *... Nu is het dus aan TS om kenbaar te maken welke stap het is ;) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer