Dierendag

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 151

Dierendag

Wie heeft bedacht dat 4 oktober dierendag moest worden?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Dierendag

Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 402

Re: Dierendag

kheb geen huisdier :shock:
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Dierendag

Ik heb wel een huisdier (goudvis) maar vind het onzin om iets extra's te doen op dierendag. Mij te commercieel, als ik nou nog een hond had ofzo.

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Dierendag

wel ik vind zelf dat ik toch redelijk veel doe voor men dieren altijd (voor men vissen heb ik net een vijver van 4-3 gegraven met filter enzo) men landschildpad heeft bijna 10m² grond enz

dus heb ik voor het laatste gestemt
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Dierendag

Men hond (labrador) is recent overleden op de zalige leeftijd van bijna 14 jaar, dus ik denk dat hij wel iedere dag heeft kunnen feestvieren als hij zo oud is geworden :wink:.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Dierendag

Bij mij thuis zijn een hele hoop dieren, gaande van een Duiste Dog tot een Boa.

Binnenkort hoop ik een octopus te kunnen hebben.

Jammer dat ik niet op een boerderij woon want ik had graag een varken,

minstens één koe, een Shetland pony en een ezel gehad... :shock:

Maar bij ons is het elke dag dierendag... ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Dierendag

Maar bij ons is het elke dag dierendag...   :shock:
Het ligt eraan wat je onder dierendag wilt verstaan. Veel mensen geven hun dier bijvoorbeeld veel meer te eten en geven ze meer aandacht. Qua (veel) eten betreft zou het niet goed zijn dat het elke dag dierendag is. En ook voor aandacht vind ik niet dat er een speciale dag in het leven geroepen moet worden. Dit moet een gewoonte zijn. Anders moet je niet aan een huisdier beginnen.

Ik vind dierendag dus op zich redelijk zinloos. Het is idd een commerciele aangelegheid. Al ga ik niet ontkennen dat sommige dieren er heel blij mee zullen zijn dat ze opeens wat meer aandacht krijgen. Want ik weet zeker dat er genoeg dieren zijn die niet de juiste aandacht krijgen die ze verdienen (al kun je hier natuulijk over gaan discussieren wat nou eigenlijk 'genoeg' is)
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dierendag

Vroeger kregen onze katten altijd een lekker stukje vlees op wereld dierendag, nu zijn we dierloos, dusjah :shock:

Reageer