Vloeistof (water) simulatie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 14

Vloeistof (water) simulatie

Hallo,

Ik was van plan een (computer)simulatie van water (of een andere dichtheid) te maken door heel veel kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.

De simulatie hoeft de werkelijkheid slechts te benaderen, dus de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik. De formules over Computional Fluid Dynamics begrijp ik gedeeltelijk en vandaar ook deze topic.

Elke 'particle' kan de onderlinge afstand berekenen tussen elke andere mogelijke particle en zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.

Dus mijn vraag:

Hoe wordt deze snelheid berekend (druk, dichtheid etc.) ??

Het resultaat zal ik posten!! ;)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Vloeistof (water) simulatie

.... kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.
.... zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.
Ik denk niet dat iemand begrijpt wat je bedoelt.
de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik
Viscositeit verwaarlozen? Dat kan ik me niet voorstellen.

Gaat dit over stilstaande vloeistof, of wat?
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer