Vloeistof (water) simulatie
Moderator: physicalattraction
- Berichten: 14
Vloeistof (water) simulatie
Hallo,
Ik was van plan een (computer)simulatie van water (of een andere dichtheid) te maken door heel veel kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.
De simulatie hoeft de werkelijkheid slechts te benaderen, dus de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik. De formules over Computional Fluid Dynamics begrijp ik gedeeltelijk en vandaar ook deze topic.
Elke 'particle' kan de onderlinge afstand berekenen tussen elke andere mogelijke particle en zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.
Dus mijn vraag:
Hoe wordt deze snelheid berekend (druk, dichtheid etc.) ??
Het resultaat zal ik posten!!
Ik was van plan een (computer)simulatie van water (of een andere dichtheid) te maken door heel veel kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.
De simulatie hoeft de werkelijkheid slechts te benaderen, dus de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik. De formules over Computional Fluid Dynamics begrijp ik gedeeltelijk en vandaar ook deze topic.
Elke 'particle' kan de onderlinge afstand berekenen tussen elke andere mogelijke particle en zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.
Dus mijn vraag:
Hoe wordt deze snelheid berekend (druk, dichtheid etc.) ??
Het resultaat zal ik posten!!
- Pluimdrager
- Berichten: 4.168
Re: Vloeistof (water) simulatie
.... kleine deeltjes een bepaalde eigenschap mee te geven zodat deze van snelheid veranderen.
Ik denk niet dat iemand begrijpt wat je bedoelt..... zo kan je hem een bepaalde snelheid meegeven.
Viscositeit verwaarlozen? Dat kan ik me niet voorstellen.de viscositeit mag verwaarloosd worden, denk ik
Gaat dit over stilstaande vloeistof, of wat?
Hydrogen economy is a Hype.