S.p.s.s. help!

Moderators: dirkwb, Xilvo

Gesloten
Berichten: 81

S.p.s.s. help!

Hallo,

Zijn er kraks in statistiek hier die me kunnen helpen bij SPSS?

Ik zit al een tijdje te knoeien.

Ik heb ondermeer volgende vragen:

- Indien je een proefopzet hebt met twee factoren waarvan één factor twee levels en de andere drie levels, maar de eerste vraag gaat over de vraag wat de invloed is van de eerste factor (met twee levels) op de afhankelijke variabele ... mag je hiervoor dan een 2-sample T-test (independent) voor gebruiken? (dus geen rekening houden met het bivariate)

- Bij de tweede vraag vraagt men het effect van de tweede factor (met drie levels) op de afhankelijke variabele: univariate ANOVA analyse toegestaan??

- Indien SPSS een variantie weergeeft, geeft hij dan de klassieke variantie weer of de S'x (dus die berekend op (n-1)??

Als ik een t-toets doe (handmatig adhv de formule) en SPSS doet ze, krijgen we verschillende uitkomsten, help ...

- ik wil verschillende histogrammen naast elkaar met daarin een normaalverdelingscurve afgedrukt, voor alle levels van mijn onafhankelijke variabelen, op de afhankelijke variabele. Hoe krijg ik dit uit SPSS? ;)

- ik hoop ook een zij-aan-zij boxplot te genereren met alle variabelen in verwerkt ... zodat je dus verschillende boxplots in één grafiek krijgt voor iedere variabele, en zijn effect op de afhankelijke variabele duidelijk wordt.

*Knip*

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: S.p.s.s. help!

Het is niet de bedoeling om over eenzelfde onderwerp twee topics te openen. Laat staan op zo'n korte tijdspanne. Onze gebruikers moeten ook de tijd krijgen op te reageren. Bovendien is een titel als 'SPSS help' niet erg veelzeggend. Daarom laat ik je tweede topic open en gaat dit op slot. Verdere gelijkaardige topics gaan ook op slot. Voor gebruikers, de link van het tweede topic: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=140947
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gesloten