Boeken over sterrenkunde?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 155

Boeken over sterrenkunde?

Hallo,

Ik heb vrij veel interesse in sterrenkunde en sterrenkijken, en het laatste wil ik eens wat beter/meer beoefenen.

Nu is het probleem dat het voorwerp dat hier moet doorgaan voor een telescoop alleen maar nuttig is om rechte lijnen te tekenen (en zelfs dan...), maar voor ik een nieuwe zou kopen zou ik eerst eens wat extra info willen opdoen ivbm

telescopen en sterrenkijken/kunde.

De vraag is dus: weet iemand hier misschien een aantal goede boeken oid over het onderwerp (het mag van licht tot zeer wetenschappelijk gaan ;) )?

Bij voorbaat een dankuwel :P

Berichten: 1

Re: Boeken over sterrenkunde?

Beste mensen,

Graag zou ik een boek willen lezen dat mij een brede kijk kan geven in het universum (planeten, zwarte gaten, sterren, sterrenstelsels, theorieën e.a). Een boek dat duidelijk te volgen is, geïllustreerd is en het liefst beeldspraak bevat om dingen beter te begrijpen.

Geillustreerde atlas van het universum M. Garlick ziet er goed en overzichtelijk uit, maar ben bang dat de stof soms iets te pittig is.

Kunnen jullie mij een boek aanraden?

Bedankt voor jullie tijd.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Boeken over sterrenkunde?

Misschien is het Handboek Sterrenkunde van Govert Schilling iets voor je.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer