Kasparov

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 8

Kasparov

Goeie dag mensen,

Ik heb een groot probleem met sterkteleer 1. Ik weet van elk hoofdstuk kleine beetje vanaf waar ik op dit moment onzeker kom op mijn stage. In de afgelopen studiejaren heb ik weinig van gebakken dat komt, omdat een leraar (momenteel begleider zelfs) op een apart manier uitleg geeft waar ik helemaal niks van snap en er zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem ervaren. Het zal wel aan de leeftijd liggen. Maar goed dat terzijde.

wie oh wie kan mij helpen met de volgende onderwerpen.

ik wil gaarne willen leren;

- statisch onbepaalde constructies

- krachtverdeling, statisch onbepaalde constructies van liggers en portalen

- Reacties, N - , D- en M-lijnen

- Vervormingen

- Vergeet mij nietjes

Ik ben raadloos, ik heb trouwens zelfs een herkansingstentamen hierover.

Boek doorgenomen, maar weinig uitwerkingen tegen gekomen, ze gaan ervan uit dat je na een paar voorbeeldjes al snapt.

Alvast bedankt!

Ps. Je moet toch ergens beginnen anders kom je er nooit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Kasparov

Verplaatst naar constructie- en sterkteleer
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kasparov

Het enige wat ik je kan aanraden is van 0 starten met een goed boek/cursus en bij het minste twijfel raad/uitleg vragen. Hier een topic starten waarin al je onderwerpen worden uitgelegd die je nu aankaart is overbodig werk aangezien er schitterende boeken bestaan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 8

Re: Kasparov

Het enige wat ik je kan aanraden is van 0 starten met een goed boek/cursus en bij het minste twijfel raad/uitleg vragen. Hier een topic starten waarin al je onderwerpen worden uitgelegd die je nu aankaart is overbodig werk aangezien er schitterende boeken bestaan.
ik snap het, alleen vroeg ik me af welke cursus boeken zijn er? En welke kan k als beginner gebruiken. Wanneer er les over wordt gegeven kan ik het volgen, maar zodra ik het op papier zie dan krijg ik ????/ heel veel ??????

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kasparov

Een zeer goed boek, maar meningen kunnen verschillend zijn, is Sterkteleer voor technici. Staat goede uitleg in, uitgewerkte voorbeelden en niet opgeloste oefeningen met antwoorden achteraan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Kasparov

De boeken van Hibbeler zijn inderdaad een aanrader - ik heb er ook nog enkele staan, die ik regelmatig ter hand neem.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kasparov

De boeken van Hibbeler zijn inderdaad een aanrader - ik heb er ook nog enkele staan, die ik regelmatig ter hand neem.
Inderdaad, zelfs op professioneel niveau is het af en toe nog een leuk naslagwerk voor een formule/methode/voorbeeld op te zoeken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 8

Re: Kasparov

Een zeer goed boek, maar meningen kunnen verschillend zijn, is Sterkteleer voor technici. Staat goede uitleg in, uitgewerkte voorbeelden en niet opgeloste oefeningen met antwoorden achteraan.
heel erg bedankt! ;)

(kijk hier heb ik wat aan)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kasparov

Zie vooral dat je het begrip interne krachten (buigmomenten e.d.) zeer goed begrijpt, want dat is wel de basis. Verder is het uiteraard oefening baart kunst ;)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer