Spelschema fabriceren

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Spelschema fabriceren

Beste Mensen,

Ik zit een beetje vast met een spel schema dat ik moet maken. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Heb een introductie dag voor mijn studie, psychologie, en daar komen 100 deelnemers op af. We hebben 7 spellen bedacht 7 rondes. zodat iedereen een keer het spel heeft gehad. Nu is de bedoeling dat niet steeds de zelfde mensen in de spellen zitten, omdat dit niet de kennismaking bevorderd.

Kunnen jullie mij hier mee helpen.

mijn dank is groot.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Spelschema fabriceren

Hoeveel mensen zitten er in zo'n spel? Want 7 spellen met 100 mensen betekent: minstens 1 spel bestaat uit meerdere mensen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Spelschema fabriceren

Alternatief: Geef iedereen een pakketje met 7 kaarten, briefjes of wat dan ook met de nummers 1 tot en met 7 erop. Laat iedereen voor het begin van een nieuwe ronde willekeurig een van die kaarten trekken. Dat nummer is het spel dat ze die ronde spelen. Zo weet je zeker dat iedereen elk spel heeft gedaan, en willekeur doet de rest.

Nu zal op die manier niet iedereen met alle anderen in aanrakping zijn gekomen, en de hoeveelheid deelnemers voor ieder spel zal per ronde verschillen. Maar dat hou je toch, ook met een uitgeschreven speelschema - tenzij je een exact veelvoud van 7 deelnemers hebt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer