Online enquête met plaatjes

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Online enqu

Hallo allemaal =)

Ik ben eerstejaars student psychologie en voor het vak methodologie moeten wij een onderzoekje uitvoeren.

Ons idee was om mensen een vragenlijst in te laten vullen waarbij de ene helft ergens halverwege een plaatje van een mooi vakantieoord te zien krijgt en de andere helft een plaatje van een oorlogsgebied. De vragen erna zullen dan wat meer gefocust zijn op emotie enz.

Is het mogelijk om zo'n vragenlijst te maken op internet? Waarbij dus de helft het ene plaatje krijgt en de andere helft het andere plaatje.

Alvast bedankt!

Lisa

Gebruikersavatar
Berichten: 614

Re: Online enqu

Leese92 schreef:Hallo allemaal =)

Ik ben eerstejaars student psychologie en voor het vak methodologie moeten wij een onderzoekje uitvoeren.

Ons idee was om mensen een vragenlijst in te laten vullen waarbij de ene helft ergens halverwege een plaatje van een mooi vakantieoord te zien krijgt en de andere helft een plaatje van een oorlogsgebied. De vragen erna zullen dan wat meer gefocust zijn op emotie enz.

Is het mogelijk om zo'n vragenlijst te maken op internet? Waarbij dus de helft het ene plaatje krijgt en de andere helft het andere plaatje.

Alvast bedankt!

Lisa
Maak gewoon 1 enquete met het vakantieoord,

En herproduceer deze enquete met je oorlogsplaatje;

Via een formulier is dit makkelijk aan te passen.

Je maakt dan bijv gewoon 2 verschillende url; enquete.html, enquete1.html ofzo ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Online enqu

Dat kan zeker. Ik heb een voorbeeldje gemaakt:

http://student.vub.ac.be/~gthieren/random.html

Het enige wat je moet doen is de afbeeldingbestanden aanpassen naar degene die jij wil!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 2

Re: Online enqu

In physics I trust schreef:Dat kan zeker. Ik heb een voorbeeldje gemaakt:

http://student.vub.ac.be/~gthieren/random.html

Het enige wat je moet doen is de afbeeldingbestanden aanpassen naar degene die jij wil!
Ik snap het niet helemaal. Misschien omdat ik echt nog nooit eerder iets van een online vragenlijst heb gemaakt. Kun je het misschien iets verder uitleggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Online enqu

Veel hangt er natuurlijk vanaf hoe je het wil aanpakken. Er bestaan veel tools online waar je eenvoudig je vragen kan ingeven en waarmee de rest allemaal voor je wordt geregeld (ThesisTools, zie hier bijvoorbeeld). De code voor zo'n wisselende afbeelding is niet standaard beschikbaar denk ik. Die kan je dus van mij gebruiken. In de link die ik je eerder gaf, heb ik dat voor je gedaan: als je een paar keer je pagina herlaadt (F5), zal je zien dat er twee verschillende afbeeldingen worden gegeven, volledig willekeurig. Die code mag je kopiëren. Bij je betreffende vraag link je dus door naar een pagina die je maakt (zoals die van mij, maar dan met je eigen afbeeldingen).

Om de code te zien die nodig is om de pagina te genereren, klik je op de rechtermuisknop, view source / broncode afficheren of iets dergelijks.

Is dit een antwoord op je vraag?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer