Springen naar inhoud

Lichtsnelheid = tijd

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6814 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2012 - 12:29

De objecten hebben geen snelheid.

Heb je ook een bron voor deze 'wijsheid'?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 03 februari 2012 - 12:36

Dat is nu net het punt David. De objecten hebben geen snelheid. Het is een illusie dat de objecten steeds sneller van ons weg bewegen. Het is de ruimte tussen de objecten die metrisch expandeert.

ja, elk boek/cursus/lecture dat handelt over de expansie van het heelal. Ik heb hier zo direct geen bron van, dit is basiskennis als je het begrip relativiteit (matig) begrijpt.

Misschien kan iemand anders dit bevestigen?

edit: met begrijpt bedoel ik "kan verklaren/bewijzen en er zich iets bij voorstellen". Niemand op aarde weet natuurlijk waarom onze huidige natuurwetten gelden.

Veranderd door kasperfish, 03 februari 2012 - 12:44

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6814 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2012 - 13:39

ja, elk boek/cursus/lecture dat handelt over de expansie van het heelal. Ik heb hier zo direct geen bron van, dit is basiskennis als je het begrip relativiteit (matig) begrijpt.

Hier probeer je je er wel erg makkelijk van af te maken. Als het waar is dat echt elk boek over de expansie van het heelal dit behandelt dan zou het niet al te veel moeite moeten zijn om er een te geven (die online te bekijken is). Doe dat eens.

Overigens vraag ik me ook nog af hoe het komt dat sterrenstelsels kunnen draaien als ze eigenlijk geen snelheid hebben.

Veranderd door EvilBro, 03 februari 2012 - 13:40

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2012 - 13:46

Wat je bedoelt is dat de sterrenstelsels in goede benadering 'comoving observers' zijn (triviaal waar). Weerom een straw man (en op een verwarrende manier uitgedrukt): we hebben in dit topic snelheid gedefinieerd als afgeleide van de afstand tot ons naar de tijd.

Veranderd door eendavid, 03 februari 2012 - 13:57

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 9149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 februari 2012 - 14:02

Op deze manier, namelijk wanneer gebruikers persoonlijke sneren naar anderen uitdelen en weigeren hun berichten te onderbouwen met een bronvermelding wanneer daarom gevraagd wordt, heeft een discussie geen zin.
Het topic is dan ook gesloten.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures