Zuivere binding of mengsel?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Zuivere binding of mengsel?

Hallo,

Ik ben bezig met het oplossen van het volgende vraagstuk, maar helaas kom ik er nog niet helemaal uit. Althans, ik weet niet of mijn motivatie goed is. Het gaat om de volgende vraag:

Een witte stof met een smeltpunt van 730°C wordt gesmolten. Er wordt een elektrisch stroom door de gesmolten massa geleid. Hierdoor ontstaat er een bruin gas en een gesmolten metaal. Noch het gas noch het metaal kunnen tot een eenvoudigere stof worden omgezet met chemische methoden.

Keuzemogelijkheden:

1. De witte stof is een mengsel.

2. De witte stof is een zuivere verbinding.

3. de witte stof is een zuivere enkelvoudige stof.

4. Er is onvoldoende informatie om een keuze te maken.

Zelf denk ik antwoord 1:

Bij het smelten van de stof treedt er alleen fase verandering op en door de elektrische stroom zullen de onderlinge moleculen op een andere manier met elkaar reageren tot nieuwe verbindingen, daardoor denk ik dat antwoord 1 goed is.

Graag hoor ik wat jullie vinden. Alvast bedankt ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Zuivere binding of mengsel?

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.268

Re: Zuivere binding of mengsel?

Happy schreef:Een witte stof met een smeltpunt van 730°C

..//..

1. De witte stof is een mengsel.
ligt die combinatie voor de hand?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: Zuivere binding of mengsel?

ligt die combinatie voor de hand?


Ik denk het eigenlijk niet, want nu ik er nog over nadenk, lijkt het erop dat de eerste stof zuiver is, maar je weet dan niet of het een enkelvoudige of meervoudige stof is, dus neig ik toch meer naar antwoord 4.

Berichten: 4

Re: Zuivere binding of mengsel?

Ik denk het eigenlijk niet, want nu ik er nog over nadenk, lijkt het erop dat de eerste stof zuiver is, maar je weet dan niet of het een enkelvoudige of meervoudige stof is, dus neig ik toch meer naar antwoord 4.


Wacht, er ontstaat een metaal en een gas, dus dan is de beginstof waarschijnlijk toch een zuivere binding?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.268

Re: Zuivere binding of mengsel?

yep ;) .

rustig alle consequenties overdenken en wegstrepen, kom je er op den duur vanzelf.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer