Anesthesie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Anesthesie

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de anesthesiologie en ik vroeg mij twee dingen af:

Hoe kan een anesthesioloog zich middels monitoring informeren over de diepte van de bewustzijnsdaling van de patiënt?

en

Hoe veranderen de polsfrequentie en de bloeddruk bij een eerste incisie aan het begin van een operatie en verklaar het mechanisme?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Anesthesie

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de anesthesiologie en ik vroeg mij twee dingen af:


Welke zaken ben je ( in grote lijnen) al te weten gekomen over anesthesiologie wat in verband staat met jouw vragen?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 4

Re: Anesthesie

Welke zaken ben je ( in grote lijnen) al te weten gekomen over anesthesiologie wat in verband staat met jouw vragen?
De eerste vraag heb ik inmiddels achterhaald: de BIS monitor speelt hierin een belangrijke rol.

Wat betreft de laatste vraag zijn er nog onduidelijkheden. Inmiddels heb ik de nodige kennis opgedaan over de procedure bij de anesthesie. Hierbij zijn een aantal fysiologische zaken de revue gepaseerd, maar dus nog niet de reactie van bloeddruk en pols na een eerste incisie.

Reageer