Tcp packet gewijzigd

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 11

Tcp packet gewijzigd

Hallo,

Ik moet een opdracht uitvoeren waar ik niet uit kom.

Het gaat om het volgende:

We moeten een pagina openen van een server die geen correcte TCP pakketten terugstuurt.

Hij stuurt namelijk op een SYN bericht geen SYN-ACK terug, maar een FIN-ACK bericht. (Dit is gegeven in de opdracht).

Via Wireshark kan ik de pakketten van de server dus niet bekijken. Als hint wordt gegeven dat een we 'open source TCP stack' (zoals de Linux kernel) moeten aanpassen.

Weet iemand hoe ik dit moet doen en zo de inhoud van het pakket van de server kan bekijken?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Tcp packet gewijzigd

Kan je niet in een of andere programmeertaal een TCP connectie naar de server opzetten, vervolgens zelf pakketjes versturen en dan controleren wat er terug komt?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Tcp packet gewijzigd

Kan je niet in een of andere programmeertaal een TCP connectie naar de server opzetten
Dat gaat moeilijk gaan als je geen TCP-connectie kunt opzetten... (je krijgt nooit een SYN-ACK)

Hoeveel tijd schat je dat je er in moet steken? Anders moet je de TCP-module van linux eens bestuderen. Misschien kun je het oplossen met de vlaggetjes, anders ga je wel wat vinden in de source-code.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Tcp packet gewijzigd

Aan de client kant kan je de stack zodanig aanpassen dat het verkeerde protocol van de server geaccepteerd wordt. In eerste instantie dus de FIN-ACK behandelen alsof het een SYN-ACK is. Dan zie je verder wel wat er gebeurt en of er nog andere aanpassingen moeten gebeuren.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer