Meneer speelt piano met ballen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 449

Meneer speelt piano met ballen

I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Meneer speelt piano met ballen

Natuurlijk kun je dit heel makkelijk in scene zetten, maar ik zie niet in waarom dat hier zo zou zijn. Ik denk dat dit gewoon echt is en ik vind het erg knap.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Meneer speelt piano met ballen

Ziet er in principe wel heel erg echt uit. En ik denk dat het, na heel veel trainen, ook wel te doen is.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 160

Re: Meneer speelt piano met ballen

Ik ga gelijk oefenen. Dat ziet er goed uit, en nog echt ook. Volgens mij klopt dit wel. Knap hoor. Leuke performance ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Meneer speelt piano met ballen

Volgens mij klopt het laatste stuk niet - daar ging ik twijfelen. Ik denk dat er iemand meespeelt op de piano en gewoon goed oplet (en veel geoefend).

Maar even goed.. knap hoor!
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Meneer speelt piano met ballen

meneer speelt piano met ballen
Ik dacht dat het over andere ballen ging :shock: 8)

Hoe dan ook: Het lijkt me allemaal een vrij sterk verhaal. Deze ballen raken een toets. Deze toets zakt naar beneden. Door de grootte van de ballen zouden de omringende toetsen waarschijnlijk ook naar beneden moeten gaan. Ik blijft het maar vreemd vinden. Mocht het zo zijn dat de ballen precies passen (zodat ze geen andere toets raken) dan moeten ze zo precies worden gegooid (op de millimeter nauwkeurig), dat het me onmenselijk lijkt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Meneer speelt piano met ballen

Was ik even geschrokken toen ik de titel zag, snel mijn ouders buitengejaagd voor ik het filmpje bekeek.

Mij lijkt het best ook onmogelijk maar het is toch een mooi trucje.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Meneer speelt piano met ballen

Volgens mij speelt hij op een digitaal keyboard of zo, het zijn geen toetsen maar sensoren, dan kan het misschien wel als de toetsen (sensoren) groot genoeg zijn...

Berichten: 96

Re: Meneer speelt piano met ballen

Denk dat het haalbaar is mits de grote van de ballen niet in conflict komen met de breedte van de toetsen.In iedergeval nep of niet.Tis knap in iedergeval.maar denk dat het echt is

Berichten: 664

Re: Meneer speelt piano met ballen

Het zijn grote platte toetsen zoals in het filmpje te zien. In het begin klopt de plaatsing van de ballen goed met de melodie, dus zie ik niet in waarom het niet echt zou zijn. Alleen aan het einde gaat het erg snel en is het minder goed te zien of de melodie klopt met de ballen, het lijkt van niet eigenlijk. Maar ik ben ook geen musicus, die kan het misschien beter zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Meneer speelt piano met ballen

Dat ziet er leuk uit. en het klinkt ook nog eens goed.

Ik zag wel dat hij alleen witte toetsen gebruikt. leuk.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Meneer speelt piano met ballen

Als je een uitvoerbaar systeem zoekt waarmee onze ballenjongen de kluit zou kunnen besodemieteren, dan zou ik zeggen dat zijn toetsenbord eigenlijk maar een grote sensor is, die iedere keer als er een bal op valt een volgende, voorgeprogrammeerde toon laat horen. Ballenjongen kan dan het tempo zelf beinvloedenmaar niet de melodie.

Een goocheltruc lijkt me niet uitgesloten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Meneer speelt piano met ballen

Ik denk wel dat het "echt" is. hij gebruik een speciaal bord, dan is het enkel nog een kwestie van heel goed oefenen, ik heb jongleurs gezien die ik handiger vond met ballen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Meneer speelt piano met ballen

Jan van de Velde schreef:Als je een uitvoerbaar systeem zoekt waarmee onze ballenjongen de kluit zou kunnen besodemieteren, dan zou ik zeggen dat zijn toetsenbord eigenlijk maar een grote sensor is, die iedere keer als er een bal op valt een volgende, voorgeprogrammeerde toon laat horen. Ballenjongen kan dan het tempo zelf beinvloedenmaar niet de melodie.

Een goocheltruc lijkt me niet uitgesloten.
Dat zou wel eens goed kunnen want op het einde lijkt hij z'n ballen constant op de zelfde 2 toetsen te werpen. Vermits op het einde toch knap wat hoge/lage tonen verschillen zijn lijkt het me toch raar dat hij z'n ballen naar dezelfde plaats blijft werpen :shock:

Reageer