Populair-wetenschappelijke boeken?

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 5

Populair-wetenschappelijke boeken?

Waar bestaat de mogelijkheid om (algemene) populair-wetenschappelijke boeken te bespreken?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Populair-wetenschappelijke boeken?

Een gans boek bespreken, lijkt me hier niet echt de bedoeling. Maar je kan toch gewoon een berichtje openen van een topic dat je ervan wil uitdiepen? Ik bedoel, als je een topic leest in een populair tijdschrift dat voldoende wetenschappelijk onderbouwd lijkt, dan kan je toch gewoon die topic bespreken in het gepaste forum (bv. een topic over ruimtevaart bespreek je in dat zelfde forum, een topic over psychologie in het psychologieforum ed.)? En zo kan je toch meerdere topics uit eenzelfde tijdschrift ter discussie stellen?


Of begrijp ik jouw vraag verkeerd?


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Berichten: 5

Re: Populair-wetenschappelijke boeken?

Dido,


Ik wil(de) eigenlijk graag weten welke populair-wetenschappelijke boeken de leden van dit forum op dit moment lezen. En of deze boeken aanbevelenswaardig zijn.


Dus het is/was niet mijn bedoeling om uitgebreid een boek te bespreken, maar gewoonweg om te horen welke boeken nu worden gelezen (en dat kan over natuurkunde, biologie, psychologie, etc. gaan, dus niet specifiek over 1 topic).


Het zou m'n voorkeur hebben om dat in 1 discussie-topic te doen (en niet 10 keer dezelfde vraag te (hoeven) stellen in elk van de verschillende discussiefora per onderwerp).


Maar als dat niet mogelijk is, dan is dat natuurlijk ook een antwoord. ;-)


Frank

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Populair-wetenschappelijke boeken?

Het WSF-Café lijkt me daar de uitgelezen plaats voor. Daar hoort alles wat niet onder een specifiek subforum valt. Er bestaat al een topic "Muziektopique" met als onderwerp 'Welke muziek luister jij vaak'. Zo zou er een topic aangemaakt kunnen worden "Lezenswaardig" met als onderwerp "Welk boek raad je aan?".
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 5

Re: Populair-wetenschappelijke boeken?

Rhiannon,


Dank voor het antwoord en je suggestie! Ik heb het betreffende topic zojuist aangemaakt op de plaats die daarvoor bestemd is!


Frank

Reageer