homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

Moderator: Rhiannon

Berichten: 15

homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

ik ben eens benieuwd wat jullie visies hierover zijn.

homoseksuelen worden vaak veroordeelt om hun gedrag. homo's zijn soms extreem vrouwelijk en lesbo's zijn soms extreem mannelijk.

nou kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen want lesbo's hebben waarschijnlijk gewoon wat meer mannelijke genen of hormonen en homo's wat meer vrouwelijke.

ikzelf ben lesbisch en ik ben ook niet extreem vrouwelijk. ik ben wat neutraal denk ik en andere lesbische meiden zien wel aan mijn houding en gedrag dat ik lesbisch ben waarschijnlijk....ik doe dit niet expres of bewust omdat ik zonodig stoer wil overkomen ofzo. dit is gewoon mijn natuurlijke gedrag, hier voel ik mij lekker bij. kan het ook niet helpen.

wat ik wel vreemd vind aan dit plaatje is dat lesbische meiden met grote regelmaat dus ook op hele mannelijke vrouwen vallen. in elk geval...al die mannelijke vrouwen hebben toch ook gewoon een relatie.

en al die hele vrouwelijke mannen hebben ook een relatie.

nou val ikzelf niet op heel erg mannelijk hoor maar een beetje stoer vind ik soms best leuk. ik val ook meer op karakter en niet op uiterlijk eigenlijk dus bij mij kan het alle kanten op.

maar waar ik dus naar toe wil. ik krijg soms van met name hetero's de vraag hoe het toch komt dat 'wij' op vrouwen vallen en dan toch een jongensachtige vriendin krijgen. je zou immers denken dat als je op vrouwen valt je ook echt een vrouwelijk type wilt. (datzelfde geld voor mannen he)

ik kan daar nog steeds geen antwoord op geven en ik geloof dat er ook behoorlijk wat lesbo's zijn die het zelf ook niet helemaal begrijpen.

wat is jullie idee hierover. waar zit hem dat in? hoe is deze vreemde tegenstrijdigheid te verklaren?

groetjes

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

Allemaal tussen de oren dus.

Berichten: 15

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

huh :shock:

verklaar u nader...

Berichten: 96

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

ik denk dat hij probeerd te zeggen is dat somigge homosexuelen,misschien helemaal niet zo homosexueel zijn als ze zelf denken.Als je goed kijkt zie je dus vaak dat er binnen zulk soort relaties toch een natuurlijke manier van evenwicht word gezocht(man en vrouw).Hier uit kan je dus weer concluderen dat homosexuelen ook deze natuurlijke verhouding op zoeken.Je zou je dus kunnen afvragen of iemand wel echt homosexueel is als je toch naar deze natuurlijke verhouding zoekt.

Persoonlijk heb ik erg veel moeite met het idee dat je word geboren als homosexueel.Ik denk dat het voornamelijk psycisch is en deels wat voorkomt

uit genen.vaak deze combonatie produceerd dit phenomeen..athans dat denk ik.maar ik ben geen wetenschapper.zal vast wel iemand zijn die er een wat meer wetenschappelijke verklaring voor heeft.

Succes met je zoektocht in iedergeval :shock:

Berichten: 15

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

ik ben zelf lesbisch....trust me, je wordt zo geboren!!

het mannelijk/vrouwelijk gedrag zit hem ook niet in iets wat tussen de oren zit, daar ben ik 100% zeker van en dat je als lesbische vrouw jongensachtig bent betekent niet dat je liever man zou willen zijn, als je op een jongensachtig type valt betekent het ook niet dat je eigenlijk gewoon een man zou willen! ook daar ben ik 1000% zeker van. ik durf mezelf daarin als deskundige van de bovenste plank te zien omdat ik het ben natuurlijk....als er iemand zulke dingen kan zeggen is het wel diegene die zelf lesbisch of homoseksueel is he.

mijn vriendin is bv. ook best wel jongensachtig en dit doet ze niet omdat er psychisch iets niet goed zit bij haar hoor. als er iemand zeker van zichzelf, stabiel en geestelijk gezond is, is zij het wel. ze was als vier jarig kind al de stoerste van de straat....speelde soldaatje en oorlogje, had meer vriendjes om mee te spelen dan vriendinnetjes en straalde ongelooflijk veel zelfvertrouwen en kracht uit waardoor mensen ook absoluut niet over haar heen liepen.

ze is zo geboren en getogen zou je kunnen zeggen zonder dat ze er echt bij stil staat of het zelf zo gestuurd heeft. erg vrouwelijk gedrag past ook gewoon niet bij haar.

(ik val normaal gezien niet zozeer op jongensachtig maar tja...als je verliefd wordt, wordt je verliefd he)

misschien is dat het wel....misschien is dit wel het bewijs dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk. misschien hebben daarom wel zoveel mannelijk vrouwen toch relatie met personen die daar eigenlijk niet op vallen.

anders.....misschien vallen meiden juist wel op jongensachtige types omdat ze zelfverzekerd overkomen...misschien missen zij dat wel bij zichzelf ofzo. zoals veel jonge vrouwen op een soort vaderfiguur vallen en dus op wat oudere mannen vallen...ik noem maar wat hoor.

hoe het precies zit weet ik niet maar ik ben ervan overtuigd dat het niets te maken heeft met het feit dat homoseksualiteit een psychische aandoening zou zijn..geheel of deels (mijn god...dat er nog mensen zijn die dat denken zeg...sorry hoor).

Berichten: 96

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

hoe het precies zit weet ik niet maar ik ben ervan overtuigd dat het niets te maken heeft met het feit dat homoseksualiteit een psychische aandoening zou zijn..geheel of deels (mijn god...dat er nog mensen zijn die dat denken zeg...sorry hoor).
nahh..je gaat er vanuit dat ik bekrompen denk ;) ..voor het geval dat het je niet opgevallen is ben ik nog 1 van de weinige die reageert.Laat dus wel blijken dat ik open sta voor verschillende dingen :shock:
als er iemand zulke dingen kan zeggen is het wel diegene die zelf lesbisch of homoseksueel is he.
Dat er nog homosexuelen met dit cliche de proppen op komen..kom kom zeg ;)
mijn vriendin is bv. ook best wel jongensachtig en dit doet ze niet omdat er psychisch iets niet goed zit bij haar hoor. als er iemand zeker van zichzelf, stabiel en geestelijk gezond is, is zij het wel. ze was als vier jarig kind al de stoerste van de straat....speelde soldaatje en oorlogje, had meer vriendjes om mee te spelen dan vriendinnetjes en straalde ongelooflijk veel zelfvertrouwen en kracht uit waardoor mensen ook absoluut niet over haar heen liepen.

ze is zo geboren en getogen zou je kunnen zeggen zonder dat ze er echt bij stil staat of het zelf zo gestuurd heeft. erg vrouwelijk gedrag past ook gewoon niet bij haar.
Dit gedeelte heeft niks met mijn argument te maken.Ik zeg ook niet dat vrouwen die meer jongensachtig zijn automatisch een psychish probleem heeft.dit kan tal van oorzaken hebben zoals genen,opvoeding,ervaringen,omgeving,etc.

Wat ik wel zeg is dat doormiddel van factoren(bovengenoemde).het ook negatief effect kan hebben op de persoon in kwestie dit te samen met meer of vrouwelijke hormonen(genetisch bepaald) iemand kan ontwikkellen tot homoseueel.Mag misschien cliche zijn,maar sommige dingen zijn niet voor niks cliche ;)

Jij zegt dat mensen dan toch vaak op innerlijk verliefd worden.Dat denk ik dus ook.Er kan dus degelijk wel een relatie tussen man man en vrouw vrouw plaats vinden.Alleen wil dit niet zeggen dat je ermee geboren bent en eigenlijk als ik het zo zit te schrijven heb je vanuit mijn kant al antwoord op je vraag.Nee je word niet zo geboren omdat je in staat ben op iedereen verliefd te worden en dit dus in alle stadias van je leven zou kunnen voorkomen.

Hoop dat mijn gedachtengang niet weer bekrompen over komt :?:

Groetjes Edwin

Berichten: 672

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

ik ben zelf lesbisch....trust me, je wordt zo geboren!!
Ik trek het zeker niet in twijfel hoor,maar hoe weet jij dat zo zeker?

VG P
huh?

Berichten: 151

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

als er iemand zulke dingen kan zeggen is het wel diegene die zelf lesbisch of homoseksueel is he.


Dat er nog homosexuelen met dit cliche de proppen op komen..kom kom zeg :shock:


Ik snap niet goed wat je hier mee bedoelt, Edwin. We hebben niet voor niets de term "ervaringsdeskundige" in het leven geroepen. Volgens mij snapt degene die iets meemaakt, dit het best.

Berichten: 96

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

dat klopt wel maar wil nog niet zeggen dat homosexuelen dit cliche snel in een discussie gooien als ze het niet eens zijn met de argumentatie van iemand.zodra je er tegen in gaat ben je opeens zelf homo of homofoob.kan toch ook niet waar zijn zeker :shock:

Berichten: 110

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

kada schreef:ik krijg soms van met name hetero's de vraag hoe het toch komt dat 'wij' op vrouwen vallen en dan toch een jongensachtige vriendin krijgen. je zou immers denken dat als je op vrouwen valt je ook echt een vrouwelijk type wilt. (datzelfde geld voor mannen he)

ik kan daar nog steeds geen antwoord op geven en ik geloof dat er ook behoorlijk wat lesbo's zijn die het zelf ook niet helemaal begrijpen.

wat is jullie idee hierover. waar zit hem dat in? hoe is deze vreemde tegenstrijdigheid te verklaren?

groetjes
Zou het kunnen dat de aantrekkingskracht van een 'mannelijke' vrouw voor een lesbische vrouw hem niet zozeer zit in het 'mannelijke' gedrag (waarmee vermoedelijk kleding, houding, hobbies ed. wordt bedoeld), maar dat een 'mannelijke' vrouw een heel zachtaardig en verzorgend karakter kan hebben, en dat juist DAT of de combi aantrekt? Ik zie trouwens bij hetero's ook wel combi's van 'mannelijke' vrouwen en 'vrouwelijke' mannen. Ik denk dat wanneer iemand heel verzorgend van aard is (=vrouwelijk) iemand zoekt waarbij hij/zij die aard kwijt kan (=misschien mannelijk?). Dat de ene type dus de andere type op zoekt, ongeacht of dat nu mannen of vrouwen zijn. Het zou dus helemaal los kunnen staan van het homo zijn. Zomaar een idee...

Berichten: 547

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

Een vrouw of man is meer dan uiterlijk alleen.

Hoe komt het dat de ene vrouw op een macho man valt en de ander niet.

Heeft dit niet gewoon met persoonlijke voorkeur te maken?

Ik denk ook dat sommige homoseksulen helemaal niet zo homoseksueel zijn als ze denken, en zie dit met name regelmatig terug bij mensen met de diagnose borderline.

Ik denk dat het en en is.

Berichten: 547

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

Is dat trouwens niet bewezen dat seksuele geaardheid aangeboren is?

(Bij mensen met borderline zie je vaak koppieergedrag.)

Grtz

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

Ik heb een hekel aan dat cliche dat vrouwen zorgzaam zijn en mannen niet. Bij mijn vrienden zie ik die tegenstelling absoluut niet. Mijn vriend bijvoorbeeld is absoluut niet vrouwelijk (zou dat zelfs als een belediging opvatten :wink: ), maar hij is wel heel zorgzaam.

Maar ja, ik zie eigenlijk helemaal niet zo'n tegenstelling tussen mannen en vrouwen. Wat zijn nou typisch vrouwelijke eigenschappen? Ik ken bijvoorbeeld ook genoeg jongens die (over)gevoelig zijn, maar dat maakt ze ook niet 'vrouwelijk'.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 15

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

thanx voor de verder uitleg edwin....ik begrijp je nu beter.

ik denk dat er ook idd mensen zijn die zeggen homoseksueel te zijn maar het eigenlijk niet zijn, maar dit is slechts een kleine groep. de groep die zegt biseksueel te zijn maar eigenlijk gewoon heteroseksueel of homoseksueel is, is volgens mij vele malen groter. veel mensen die uiteindelijk 'uit de kast' komen als homoseksueel zeggen in eerste instantie biseksueel te zijn omdat ze nog niet helemaal helder hebben voor zichzelf hoe het nu zit, of ze durven zich er nog niet helemaal aan over te geven.

ik vind de vraag of biseksualiteit bestaat dus wel reeel.

ik weet de harde feiten niet eens zelf maar zover ik weet is het wel bewezen dat seksuele geaardheid aangeboren is ja.

de vraag hoe ik zo zeker weet dat ik lesbisch ben is in mijn beleving een beetje onzinnig. mijn geaarheid is zo zeker als mijn hele bestaan.

ik heb vriendjes gehad....ze deden totaal niets met me! ik vond ze lief maar ik werd niet warm of koud van ze.....was niet tot hen aangetrokken en moest er niet aan denken met hen te vrijen (verder dat wat puberaal gerotzooi ging het nooit)

ik heb nog nooit een man ontmoet waar ik ook maar iets van gevoelens voor zou krijgen of zou kunnen krijgen, terwijl ik vanaf mijn 12e al overduidelijk heel erg verliefd werd op meisjes.

ik durfde dat tot mijn 22e niet te geloven omdat ik misbruikt ben als kind en dus bij voorbaat al een beschadigde verhouding heb tot mannen. ik dacht 'logisch dat ik naar meisjes trek...mannen hebben mij alleen maar pijn gedaan'.

pas toen ik 22 was kon ik er echt neit meer omheen en was ik ervan overtuigd dat ik dus gewoonweg lesbisch was...without a doubt.

ik heb zelfs nog een tijd gedacht dat ik idd lesbisch gemaakt was maar na veel zelfstudie en zelfonderzoek heb ik ontdekt dat ik al voor het misbruik lesbisch was, alleen was ik hormonaal toen nog niet ontwikkeld.

back on topic.....

s* je invalshoek klinkt helemaal niet zo gek idd.

als je extreme macho's ziet in heteroland vallen zij vaak ook op extreem vrouwelijke vrouwen. andersom voelen 'barbiepopjes' (weet even geen betere omschrijving) vaak op extreem macho, spierbundelachtige types.

Berichten: 96

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

goed begrijpen we elkaar nu ;)

Ik geloof ook wel dat het aangoberen is bij meerder deel.alleen de vraag die bij mij opkomt is.als je als man meer als normaal vrouwlijke hormonen mee krijgt bij de geboorte of je dan kan zeggen dat je als homosexueel word geboren?.Dit vind ik een zeer moeilijke vraag.Ik denk dat het afhangt van de hoeveelheid hormonen die je mee krijgt van het tegenovergestelde geslacht(en de bovengenoemde factoren).Op deze manier zijn ook de bisexuelen te verklaren.dat de balans in de hormonenstructuur zodanig is dat je voor beide gevoelens kan hebben.

Ik denk wel dat je ongeveer een conclusie kan trekken dat je als mens word geboren en een bepaalde voorkeur heb voor het zelfde geslacht,wat weer komt uit de hoeveelheid tegenovergestelde hormonen die je mee krijgt,maar dat je voorkeur voor een geslacht in de periode van je leven nog flink kan veranderen door de factoren die ik je al genoemd heb.dus word je als homosexueel geboren zou mijn antwoord zijn..Ja als je er vanuit gaat dat het puur om genen gaat en nee als je ervanuit gaat dat dit in de loop van je leven kan veranderen.

Ik twijfel dus ook geen moment dat je niet het gevoel heb dat je lesbisch bent.Je zou er dus misschien uit kunnen afleiden dat je een flinke dosis mannelijke hormonen heb mee gekregen en met de ervaringen die je ondervonden heb hier al uit princiepe vast houd en waar ik je geen ongelijk mee kan geven :shock:
s* je invalshoek klinkt helemaal niet zo gek idd.

als je extreme macho's ziet in heteroland vallen zij vaak ook op extreem vrouwelijke vrouwen. andersom voelen 'barbiepopjes' (weet even geen betere omschrijving) vaak op extreem macho, spierbundelachtige types.
Ik vermoed dat het hier meer psychisch is hormonaal,hoewel het wel weer mee speelt.Deze types zoeken eigenlijk een evenbeeld van het andere geslacht omdat ze zichzelf er mee kunnen associeren en zich daar vertrouwd en prettig bij voelen.

Groetjes Edwin ;)

Reageer