Gravitatie bestaat niet?

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 9

Gravitatie bestaat niet?

Beste forumgenoten,

ik moet maandag een spreekbeurt Nederlands geven. Ik heb een onderwerp gekozen wat mij zelf ook aansprak, zodat ik niet halfdood voor de klas sta te vertellen over iets wat mij niet interesseert.

Mijn onderwerp: Gravitatie bestaat niet

Eerst wil ik het dus de gravitatie ontkrachten door het graviton (Tot op heden hypothetisch)

En vervolgens wil ik een andere theorie hiervoor in de plaats zetten.

Alleen heb ik hier toch nog wat hulp bij nodig;

-Hoe leg ik dit in ca. 10 minuten uit?

-Kan iemand mij helpen met het casimireffect? (dit was de theorie die de beste vervanger voor gravitatie is, als ik het goed heb)

-Andere suggesties?

I hope so,

~Backslide

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Gravitatie bestaat niet?

Backslide schreef:Alleen heb ik hier toch nog wat hulp bij nodig;

-Hoe leg ik dit in ca. 10 minuten uit?
Gewoon even uitleggen hoe het komt dat als gravitatie niet bestaat, waarom de aarde dan om de zon draait, een appel van een boom altijd richting de aarde valt, etc.
-Kan iemand mij helpen met het casimireffect? (dit was de theorie die de beste vervanger voor gravitatie is, als ik het goed heb)
Lijkt me stug, gravitatie werkt op astronomische afstanden (is daar zelfs de overheersende kracht) terwijl het casimireffect iets is wat zich op kwantumschaal afspeelt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Gravitatie bestaat niet?

Mijn suggestie zou zijn om een ander onderwerp te zoeken. Ten eerste omdat je simpelweg niet kunnen stellen dat gravitatie niet bestaat. Zoals Rogier al aangeeft: De Aarde draait rond de zon en appels vallen van een boom. Dat is een prima bewijs dat gravitatie wél bestaat.

Natuurlijk kan er discussie over zijn wat gravitatie nu precies is, en daar is dan ook voldoende discussie over. Maar dat zijn geen zaken die je echt niet in een spreekbeurt van 10 minuten uitlegt, zeker niet als je het een en ander zelf nog niet helemaal in de vingers hebt. En gezien je uitspraken is dat het geval. Een graviton ontkracht het gravitatie niet, en het casimir-effect heeft niks met gravitatie te maken.

Los daarvan lijkt me zoiets allemaal veel te specifiek natuurkundig voor een spreekbeurt Nederlands.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer