Perslucht zuiger- drukkracht verhogen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Perslucht zuiger- drukkracht verhogen

Hallo Allemaal,

Ik ben bram en mijn interesses leunen vooral aan bij de pneumatiek en hydraulica.

Aangezien ik nu zelf zit te twijfelen dacht na reeds vaak interessante toppics te hebben door genomen. Jullie knappe koppen wat raad te vragen.

De situatie een Perslucht slagzuiger levert te weinig slagkracht. De diameter nog de druk mag worden aangepast (beperkte ruimte) De onderkant van de zuiger heeft een diameter van 60mm de bovenkant ook stel u dus een geslepen cilinder voor. Aangezien de perslucht langs onder inkomt en na het omhoogduwen van de zuiger via een zij kanaal de druk naar de bovenkant van de zuiger verplaats zal dit zo goed als niet werken.

Wat doet men dus in de meeste gevallen zorgt men er voor dat er een soort zuigerstang heeft die één geheel vormt met de onderkant van de zuiger waardoor dus het oppervlak van de word vermindert en de bovenkant van de zuiger omwille van zijn groter opp meer druk zet en dus hard zal slaan.

Nu dit gaat niet want de constructie wordt zo te lang.

Wat is mijn vraag; moest ik nu dus vertrekkende van een normale massieve cilinder de bovenkant zodanig hol frezen door middel van een radius frees dat mijn opp ongeveer drie maal het oppervlak meet dan dat van de onderkant van de zuiger .. Levert dit mij eveneens een slag krachtige cilinder?

Moest je het niet verstaan post ik een schets


Merci!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Perslucht zuiger- drukkracht verhogen

Die schets kan je probleemstelling wel verduidelijken denk ik.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer