Epstein-barr virus

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Epstein-barr virus

Hee allemaal,

Ik ben druk bezig met het maken van mijn profielwerkstuk, maar loop een beetje vast. Ik ben namelijk door mijn bronnen heen. Weet iemand goede informatie over het EBV?

Kan daarnaast iemand mij zeggen hoe het zit met MHC-receptoren m.b.t. de binding tussen b en t lymfocyten?

Groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Epstein-barr virus

Wat heb je al gevonden aan bronnen? Wat wil je nog meer vertellen over het Epstein-Barr virus dat je nog niet hebt gevonden?

Wat snap je niet aan MHC-receptoren? T-cellen binden met hun TCR (T cel receptor) aan MHC-moleculen met daarop een stukje antigeen. B-cellen binden antigenen aan hun Ig's waarna ze deze opsoniseren en presenteren aan T-cellen middels hun MHC II.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 2

Re: Epstein-barr virus

Algemene boeken over immunologie en pathologie, scripties via internet en informatie van verschillende universiteitensites.

Ik zou graag nog willen weten hoe het ebv van de epitheelcellen naar de b-cellen gaan en hoe het immuunsysteem hierop reageert (op de infectie) over de MHC-receptoren heb een vraag met betrekking tot het ebv. Ik heb namelijk gelezen dat de b en t cellen aan elkaar gebonden kunnen worden, maar dit snap ik niet want het zijn niet dezelfde receptoren. (ik hoop datik mijn vraag zo duidelijk heb uitgelegd)

Waar zitten B-lymfocyten trouwens, in het bloed of in de weefsels?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Epstein-barr virus

Het virus gaat via de lymfevaten naar lymfeklieren om daar B-cellen te infecteren.

Hoe het immuunsysteem hierop reageert is iets algemeens wat zeker in de door jou gevonden bronnen staat uitgelegd.

De laatste vraag had ik uitgelegd: B-cel presenteert antigeen aan T-cel. B-cel middels MHC II + antigeen waarop TCR van T-cel bindt.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Epstein-barr virus

.....loop een beetje vast. Ik ben namelijk door mijn bronnen heen.
ook door de Engelstalige internetbronnen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer