Waterfiltersysteem

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Waterfiltersysteem

Hoi,

Mijn tante heeft zo'n apparaat aangesmeerd gekregen (1100 euro) en ik vond het maar onzin. Voordat het water in onze kraan komt moet het eerst door leidingen etc., en ik snap dat er dan meer stoffen in komen die net na de waterzuivering niet in die hoeveelheden waren. Maar ik neem aan dat het niet noodzakelijk is om dan een heel systeem te laten installeren in huis. Als het daadwerkelijk zo slecht was voor de gezondheid, dan had heel Nederland er wel voor gezorgd dunkt mij.

Ik vind het maar een commerciële bullshit. Ik ben echter benieuwd naar jullie meningen omtrent dit onderwerp.

Gr,

LFN

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Waterfiltersysteem

Ik ben echter benieuwd naar jullie meningen omtrent dit onderwerp.
Je kan pas een onderbouwde mening geven wanneer je weet over wat dit onderwerp precies gaat. Wat doet het systeem bijv? Welke beweringen worden hierover gedaan?

Met andere woorden: is het mogelijk om een en ander te verduidelijken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 4

Re: Waterfiltersysteem

Ik weet niets over het principe van het product dat mijn tante wilt aanschaffen. Ik heb namelijk niets anders dan een flyer gezien waar totaal niks over het principe, bouw en werking staat van het apparaat zelf. Ze liet mij enkel een paar glaasjes zien waar je bij de een geel/bruinachtige neerslag/bezinking zag. En bij het water dat door het filter (het product) gebracht was (zoals vanzelfsprekend) geen neerslag. Dus toen heb ik maar gegoogled naar 'waterfiltersystemen' en dan zie je een aantal sites waar dergelijke apparaten worden getoond. Ik vroeg aan mn tante hoe het water geel/bruinachtig was geworden. Toen zei ze dat ze met een apparaat (met 2 stalen) het water onder spanning (?) hitte (?) (elektrisch/chemisch proces) hadden gebracht om aan te tonen dat er componenten in zitten die niet gezond zijn (wat zij stellen). En dat zijn die troebel geel/bruine componenten die zich vormden. Het zag er uit als algen in water. Ik wil wel graag weten wat dat apparaat (elektrisch/chemisch proces) nou exact heeft gedaan met het water. Ik denk dat het simpelweg een complex is van de componenten die in het water zitten (mineralen, metalen etc.), maar wel de hoeveelheid die aanvaardbaar is! Dus zo'n apparaat is wat mij betreft waardeloos.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Waterfiltersysteem

Wat je beschrijft doet me denken aan de
Ik vind het maar een commerciële bullshit
Is helemaal terecht!
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 4

Re: Waterfiltersysteem

Bedankt voor je aandacht Kravitz :)

Reageer