Natuurwetenschappelijk onderzoek

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 31

Natuurwetenschappelijk onderzoek

Beste,

Voor het vak ANW zijn we op dit moment bezig met een natuurwetenschappelijk onderzoek.

De bedoeling van dit onderzoek is dat je twee groepen (bijvoorbeeld jongens en meisjes) met elkaar gaat vergelijken.

Mijn onderzoeksvraag luidt: Hoeveel tijd in uren besteden jongens en meisjes per dag/per week aan huiswerk en hangt dit af van het aantal uren dat ze slapen en van het aantal uren/uur dat ze besteden aan computerspelletjes (dus spelltetjes op de pc, mobiele telefoon en game console?

Nu is mijn vraag of het beter is om het aantal uren dat in deze drie categorieën besteed wordt in dagen of in weken te nemen? Of maakt dat niet zo veel uit? (En waarom)

Ik hoor graag van jullie meningen.

Alvast bedankt

Mvg.

Elham

Berichten: 2

Re: Natuurwetenschappelijk onderzoek

Voor degene die je vraag beantwoorden is het makkelijker een schatting te maken per dag. Zeker als het gaat om slapen is dit ook redelijk constant per dag. Je moet er wel rekening mee houden dat activiteiten van mensen erg verschillen per dag. Mensen kunnen dan bij beantwoorden van je vraag te selectief denken aan een bepaalde dag, terwijl dit niet representatief is voor de rest van de dagen. Ik denk ook dat het niet per sé goed of fout is om per dag of per week te nemen, als je het maar goed beredeneerd. Mijn voorkeur zou uitgaan voor per dag.

Berichten: 31

Re: Natuurwetenschappelijk onderzoek

Voor degene die je vraag beantwoorden is het makkelijker een schatting te maken per dag. Zeker als het gaat om slapen is dit ook redelijk constant per dag. Je moet er wel rekening mee houden dat activiteiten van mensen erg verschillen per dag. Mensen kunnen dan bij beantwoorden van je vraag te selectief denken aan een bepaalde dag, terwijl dit niet representatief is voor de rest van de dagen. Ik denk ook dat het niet per sé goed of fout is om per dag of per week te nemen, als je het maar goed beredeneerd. Mijn voorkeur zou uitgaan voor per dag.
Beste,

Hartelijk dank voor uw mening, dit zal ik zeker in mijn beslissing nemen.

Zijn er nog andere die hun mening willen geven, ik waardeer het echt!

Mvg.

Elham

Berichten: 17

Re: Natuurwetenschappelijk onderzoek

Per dag is inderdaad makkelijker te bepalen voor de gemiddelde persoon.

Je zou het nog op kunnen splitsen in werk- of schooldagen en weekenddagen. Aangezien er een zeer groot verschil tussen dit soort dagen kan zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Natuurwetenschappelijk onderzoek

Ik zou ze een aantal dagen in laten vullen, en dat dan middellen
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Reageer