Arbeid en aangewende kracht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Arbeid en aangewende kracht

Hallo, heb morgen examen en wil kijken of ik de vraagstuk goed heb dus kan iemand kijken of ik deze goed gemaakt heb.

1. Bij een verplaatsing van een voorwerp over een afstand van 550m wordt een arbeid van 1000J verricht. Zoek de grootte van de aangewende kracht.

Geg: W = 1000J s = 550m

Gevraagd: F = ??

Oplossing: F = W/s = 1000/550 = 1,81N

Is dit juist, zo niet hulp :) ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Arbeid en aangewende kracht

Klopt.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 2

Re: Arbeid en aangewende kracht

Klopt.
Dank u, kan een slotje op :)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Arbeid en aangewende kracht

Dank u, kan een slotje op :)
Om praktische redenen doen we dit niet. Als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt kan hij/zij onmiddellijk aanvullen in het betreffende topic.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Re: Arbeid en aangewende kracht

nex schreef:Hallo, heb morgen examen en wil kijken of ik de vraagstuk goed heb dus kan iemand kijken of ik deze goed gemaakt heb.

1. Bij een verplaatsing van een voorwerp over een afstand van 550m wordt een arbeid van 1000J verricht. Zoek de grootte van de aangewende kracht.

Geg: W = 1000J s = 550m

Gevraagd: F = ??

Oplossing: F = W/s = 1000/550 = 1,81N

Is dit juist, zo niet hulp :) ?
Is dit wel 100% correct? :)

De oplossing (1,81N) mag misschien wel juist zijn, maar hoe zit het met de formule die leid tot de oplossing?

HV

Berichten: 8

Re: Arbeid en aangewende kracht

W = Fs dus F = W/s nietwaar?

Re: Arbeid en aangewende kracht

nex schreef:Hallo, heb morgen examen en wil kijken of ik de vraagstuk goed heb dus kan iemand kijken of ik deze goed gemaakt heb.

1. Bij een verplaatsing van een voorwerp over een afstand van 550m wordt een arbeid van 1000J verricht. Zoek de grootte van de aangewende kracht.

Geg: W = 1000J s = 550m

Gevraagd: F = ??

Oplossing: F = W/s = 1000/550 = 1,81N

Is dit juist, zo niet hulp :) ?
W = Fs dus F = W/s nietwaar?
Bij nader inzien is deze wel correct.

Had een probleem met...

Geg:W=1000J s=550m dat staat voor W=1000; s=550m ipv W=1000Js=550m die ik had gelezen...

Sorry :)

HV

Reageer