[os] jolicloud

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

[os] jolicloud

Ik probeerde Jolicloud te installeren, via een USB-stick, en het bootscreen verscheen netjes, maar vanaf de live cd is geladen, is het beeld 'cluttered up', en neem ik enkel een verzameling willekeurige pixels waar. Als ik Jolicloud installeer in Virtualbox, werkt het netjes. Waarom zou een live cd problemen hebben correct zijn pixels te tonen, terwijl in VB alles netjes verloopt? Wat is het verschil dus tussen booten in VB en in het echt?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: [os] jolicloud

Ik probeerde Jolicloud te installeren, via een USB-stick, en het bootscreen verscheen netjes, maar vanaf de live cd is geladen, is het beeld 'cluttered up', en neem ik enkel een verzameling willekeurige pixels waar. Als ik Jolicloud installeer in Virtualbox, werkt het netjes. Waarom zou een live cd problemen hebben correct zijn pixels te tonen, terwijl in VB alles netjes verloopt? Wat is het verschil dus tussen booten in VB en in het echt?
In virtual box heb je geen juiste grafische driver nodig. Die grafische driver in VB is een driver voor de virtuele machine. Als je het in het echt wil draaien, heb je wel een echte grafische driver nodig.

Geen juiste grafische driver = een (erg) vervormd scherm
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [os] jolicloud

Bedankt, bij het booten moet ik dus een parameter toevoegen die de vesa driver gebruikt (xdriver=vesa) door achter quiet splash -- nog vga=... toe te voegen in de bootregel.

Dit hielp.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer