Geïtereerd vectorvlak

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

Ge

Beste mensen,

Voor het vak NLT zijn we nu bezig aan een wiskunde D(!) module over complexe getallen. Ik heb zelf wiskunde A dus ik snap er, zacht gezegd, heel weinig van. We moeten nu een geïtereerd vectorvlak maken, dus voor een bepaalde functie waarvan je steeds het vorige antwoord opnieuw invult in de formule. De functie 3z met als startwaardes 0,1,-1,-i,i,1+i en -1-i ging nog wel, evenals de functie 0.5z. nu ben ik echter aangekomen bij de functie e^(i1/4pi) z. als ik hierbij de waardes invul die ik moet invullen volgens de opdracht (0,1,2,3,4+5i en -2-3i) krijg ik er getallen uit als 0.78^57i. Hoe moet ik dit invullen in een vectorvlak? of doe ik iets verkeer? (dit kreeg ik er uit nadat ik 1 heb ingevoerd als z.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat je me kan helpen!

groetjes Mathilde

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Ge

Wat bedoel je met e^(i1/4pi) z? Bedoel je e¼iπz, of bedoel je e¼iπ·z?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 10

Re: Ge

Ik bedoel die laatste ja, sorry voor de onduidelijkheid maar ik wist niet hoe ik het moest invoeren.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Ge

Schrijf e¼iπ eens in de vorm a+bi.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer