ziektewet vraag

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

ziektewet vraag

Mijn vrouw is begin dit jaar ziek gemeld en sinds enige maanden voor 4 uur beter gemeld. Zij werkt inmiddels weer volledig maar haar werkgever meldt haar nog niet volledig beter.

Als reden wordt aangegeven dat dit verzekeringstechnisch ongunstig is omdat begin volgende jaar, wanneer nog een (kleinere) operatie volgt weer een ziekmelding zal volgen.

Kan iemand mij uitleggen wat hiervoor de redenen kunnen zijn?

Berichten: 24

Re: ziektewet vraag

Ik heb absoluut geen verstand van dit soort zaken, maar het komt op mij over dat de werkgever van jouw vrouw zich probeert in te dekken tegen nog meer onkosten.

Ik denk dat jullie het beste kunnen gaan praten met haar werkgever en de verzekeringsmaatschappijen.

Het lijkt me wel een beetje krom dat je vrouw weer fulltime werkt maar dat dit niet wordt doorgegeven aan de ziekteverzekeraar van haar werkgever.

Beetje dubieus.... :shock:

Berichten: 8

Re: ziektewet vraag

PieterP schreef:Mijn vrouw is begin dit jaar ziek gemeld en sinds enige maanden voor 4 uur beter gemeld. Zij werkt inmiddels weer volledig maar haar werkgever meldt haar nog niet volledig beter.

Als reden wordt aangegeven dat dit verzekeringstechnisch ongunstig is omdat begin volgende jaar, wanneer nog een (kleinere) operatie volgt weer een ziekmelding zal volgen.

Kan iemand mij uitleggen wat hiervoor de redenen kunnen zijn?
Een reden vanuit de werkgever:

Na 2 jaar loondoorbetaling bij ziekte hoeft de werkgever niet meer te betalen en wordt het arbeidscontract verbroken. Tenzij de onderbreking in ziekte korter dan 4 weken is wordt er uitgegaan van 1 lange ziekte waarna je geen aanspraak meer kan maken op de ziektewet maar vervalt in WW of WAO.