Dromen cq nachtmerrie over ex

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1

Dromen cq nachtmerrie over ex

Ik zal proberen dit verhaal kort te houden maar toch duidelijk en mocht het niet duidelijk worden dan hoor ik het wel.

Ten eerste ben ik inmiddels 4 jaar gescheiden en kan ik wel zeggen dat ik nu nog steeds gemiddeld 2 x per week dromen heb over mn ex. Het afgelopen jaar minder dan de voorgaande jaren.

Ik heb een erg vervelende scheiding achter de rug en leef nog steeds met mn ex in onmin, mijn dromen zijn niet van erotische aard maar meer het herbeleven van vervelende momenten. De dromen spelen zich steeds af vlak voor het wakker worden en dus wordt ik ook vaak wakker met de beelden van deze dromen in mijn hoofd.

Ik loop een beetje vast hiermee en hett belemmerd me in mijn dagelijkse zaken en mijn binding met mijn huidige vriendin.

Ik ben het behoorlijk zat aan het worden en weet eigenlijk niet wat te doen, het "uitpraten"met mn ex is niet een optie, de vraag is of dit wat zou opleveren", want elke keer als ik nu weer contact met haar heb, zelfs bijvoorbeeld d.m.v een sms betekend dat ik erop kan rekenen dat ik weer een onrustige nacht zal krijgen.

Zoals te verwachten heb ik dan ook een groot hekel aan mn ex, was het niet door de vervelende scheiding dan wel door de dromen of nachtmeries die ik dus al 4 jaar heb.

wat te doen??

Berichten: 110

Re: Dromen cq nachtmerrie over ex

Misschien is EMDR iets voor je?

Zie hier voor info: http://www.emdr.nl/

Sterkte ermee.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Dromen cq nachtmerrie over ex

Ik zou toch zeggen: probleem confronteren. Spreek haar eens in het echt. Zie dat ze wel meevalt, of juist niet en wees dan blij met de scheiding.

Je angst lijkt me irreeel, je ex is geen echte bedreiging voor je, daar moet je aleen jezelf nog van overtuigen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Dromen cq nachtmerrie over ex

In de P&S forumbijsluiter hebben we ons beleid met betrekking tot topics die gaan over persoonlijke problemen aangegeven. Daar staan ook links van sites waar je wellicht beter terecht kunt. Succes!

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten