Raketten

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

Raketten

ik maak een werkstuk voor anw, maar kunnen jullie mij specifiek een beetje vertellen hoe een zo'n ruimteraket opstijgt :?:

Anw betekend Algemene Natuur Wetenschap.. Maar wat ik graag zou willen weten is het volgende:

1.Hoe kan men een raket bijsturen na de opsteiging, en hoeveel procent van de brandstof is daar voor gereserveerd?

2.Wat kan men doen als de raket niet kan bijsturen en men niet in de juiste baan komt?

3.Wat is effect van het plotseling wegvallen van de zwaartekracht? en wat kan hier tegen worden gedaan?

Kuzz Lindatjuh

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Raketten

Ik heb een paar korte reacties:
2.Wat kan men doen als de raket niet kan bijsturen en men niet in de juiste baan komt?
Zorgen dat ie ergens terecht komt waar het geen kwaad kan. Met andere woorden: Weg ermee! Opblazen is een mooie optie, waarbij alle onderdelen bij terugkeren in de atmosfeer zullen verbranden.
3.Wat is effect van het plotseling wegvallen van de zwaartekracht? en wat kan hier tegen worden gedaan?
Zou je dat kunnen uitleggen? Ik zit nl met de volgenden problemen:

a) Zwaartekracht kan niet plotseling wegvallen

Zwaartekracht is nl omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand tot de aantrekkende massa. In het geval van een raket zou dus plotseling de massa van de aarde moeten verdwijnen, en die kans is uhhh... niet groot

b) Als dat al zou gebeuren (en je zou reeds in een weerstandloze omgeving zijn) zou er geen energie meer nodig zijn om de snelheid te behouden. Lijkt me geen nadeel, dus ik zou ook geen reden zien om hier iets aan te doen...

Of bedoel je heel iets anders: het gevolg voor mensen die in een "zero G" omgeving leven?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Raketten

in raketten word een vloeistof genaamd ferrovloeistof gebruikt om de brandstof op de plaats te houde als je ijn zero G bent. dit wordt gedaan door middel van magneten. ferrovloeistof is de enige vloeistof die gevoelig genoeg is om op magneten te reageren. deze brandstof word dus op de plaats gehouden door magneten.

wat er zou gebeuren als dit niet het geval zou zijn? euhhhh... ff denkuh...

ik weet het niet. Sorry. ik hoop wel dat je hier iets aan hebt.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Raketten

in raketten word een vloeistof genaamd ferrovloeistof gebruikt om de brandstof op de plaats te houde als je ijn zero G bent.


klinkt heel ingenieus, maar raket brandstof is toch gewoon waterstof en zuurstof... Dat wordt gewoon onder druk gezet lijkt mij en naar de verbrandingskamer gepompt. Zeg maar als ik het fout heb

Reageer