Geleiding, stroming, straling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Geleiding, stroming, straling

Geleiding, stroming, straling wat is het precies? en wat is isolatie? en wat is een reactieschema? en wat is een goede warmtebron en welke een slechte??



maar ik heb binnenkort een proefwerk en snap er bijna niks van.

via google kom ik er niet goed achter....

aub help mij!

:)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Geleiding, stroming, straling

dat klinkt alsof je een heel hoofdstuk niet snapt.

maar ht is niet allen een kwestie van snappen. Sommige dingen moet je gewoon uit je hoofd leren, zoals definities van jargon (speciale woorden voor een vak)

Geleiding, stroming en straling zijn drie mogelijkheden voor warmtetransport.

Ik durf te wedden dat in je boek PRECIES staat wat ze daaronder verstaan.

typ de definities van die drie woorden hier eens over uit je boek en leg dan bij elk uit wát je er niet aan snapt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 99

Re: Geleiding, stroming, straling

Geleiding, stroming, straling wat is het precies?
verschillende manieren voor het transporteren van warmte.

-geleiding: via een vaste stof (verwarmingsbuizen geleiden de warmte van het warme water naar buiten, daarom zijn ze warm)

- stroming: via een stromend medium (het warme water in verwarmingsbuizen stroomt door het hele huis en verplaatst zo warmte van de ketel naar elke kamer)

- straling: zonder medium (stof die transporteert) maar als straling zijnde (als je je hand VOOR de verwarming houdt voel je de warmte, dat komt door de straling van de verwarming)
en wat is isolatie?
isolatie remt het transport van warmte.

bijvoorbeeld bij dubbelglas in ramen: de twee ruiten raken elkaar niet, daardoor kan er geen warmte 'geleidt' worden. Dit is isolatie door de geleiding te verminderen.
en wat is een reactieschema?
een reactieschema is een formule die een chemische reactie beschrijft: CH4 + 2O2 > CO2 + 2H2O is er een.
en wat is een goede warmtebron en welke een slechte??
hier is meer info voor nodig, welke keuze heb je?


maar ik heb binnenkort een proefwerk en snap er bijna niks van.

via google kom ik er niet goed achter....

aub help mij!

:)
Als je zoals Jan vd Velde aangeeft even je specifieke problemen post kan hij of een ander daar dieper op ingaan.

succes met je proefwerk

Reageer