Zakking in punt c(vergeetmenietjess)

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 15

Zakking in punt c(vergeetmenietjess)

Afbeelding

gevraagd zakking in punt c in mm.

in de vorige vragen is er berekend door als fundamentele/statische onbepaalde te kiezen. oplegreactie Bv=60.625 KN omhoog en moment in A=26.25 KNm linksom.

de zakking moet zijn 37.5 mm. ik kom er echter niet uit. wat ik doe:

zakking van de q-last op eind stukje + hoekverdraaing door Bv in punt B maal de afstand tot c + hoekverdraaing in B veroorzaakt door F(zien als ligger op 2 steunpunten) maal de afstand tot c.

ik kom echter niet op 37.5. ik ben wat in de war wanneer je wel of niet krachten mag/kan verplaatsen en dan een moment ter compensatie toe te voegen. ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Zakking in punt c(vergeetmenietjess)

Laat je uitwerking eens stap voor stap zien.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 15

Re: Zakking in punt c(vergeetmenietjess)

Laat je uitwerking eens stap voor stap zien.
Afbeelding

het antwoord heb ik in mm neergezet. Ik heb ook ipv aan te nemen dat de staaf bij B niet zakt, aangenomen dat hij daar wel gewoon zakt tgv van de kracht F, en dan de zakking tpv F + de hoekverdraaing daarvan maal de afstand tot c als invloed van F op C genomen, maar hiermee kwam ik ook niet uit.

Berichten: 15

Re: Zakking in punt c(vergeetmenietjess)

ik heb ergens de uitwerking gevonden wel met andere parameters. voor de mensen die het willen weten:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Zakking in punt c(vergeetmenietjess)

Zonder jouw getallen na te rekenen zie ik al dat een van de tekens niet correct is ...
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer