Eiwit bepaling volgens bradford

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Eiwit bepaling volgens bradford

Hallo wetenschaps forum,

Dit is mijn eerste post op dit forum, en vroeg me af of jullie mij ergens mee zouden kunnen helpen.

Ik heb laatst een eiwit bepaling gedaan volgens de Bradord methode en had hier een aantal vragen

over.

Ten eerste vroeg ik mij af of er ook alternatieve analyses zijn waar mee je een lage concentratie

eiwitten kan bepalen (20ug/ml-200ug/ml?). En wat hier dan de voor en nadelen van zijn. Daar naast

had ik als standaard albumine gebruikt, en wou graag weten of het ook mogelijk is een ander eiwit

hier voor te gebruiken, en dan waarom wel of niet?

De voordelen van Bradord die ik zelf al had gevonden zijn dat het snel en goedkoop is, erg gevoelig

en dat het gekleurde proteïne complex stabiel is voor één uur. misschien dat iemand hier nog op kan

aanvullen.

Het zou top zijn als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen! Ik hoop snel een reply te krijgen.

Alvast bedankt,

Matt420

Berichten: 35

Re: Eiwit bepaling volgens bradford

Een reactie met een antilichaam is veel gevoeliger maar daarvoor moet je wel weten welk eiwit je wil bepalen verder is dat ook veel duurder.

Albumine wordt gebruikt om je spectrofotometer mee te ijken, je kan hiervoor ieder ander eiwit gebruiken zolang je de concentratie maar precies weet. Albumine wordt gebruikt omdat het erg goedkoop is.

De voordelen had je zelf al aardig op een rijtje als aanvulling kan je zeggen dat het erg makkelijk is om te gebruiken

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Eiwit bepaling volgens bradford

Het grootste probleem met bradford is dat je alles refereert aan albumine. Doordat een bradford analyse gebruik maakt van de disulfide bindingen in eiwitten en er tussen eiwitten verschillende hoeveelheden disulfide bindingen zijn kan je alleen maar een concentratie meten ten opzichte van albumine. Ga je ineens andere eiwitten gebruiken dan zijn veel data die je in de literatuur zal vinden niet meer relevant.

Een hplc-ms zal ook erg goede resultaten geven maar de kosten hiervan liggen vele malen hoger.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer