Corrosie van metalen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 18

Corrosie van metalen

Hallo, ik zit in de 6de Latijn Wetenschappen(ASO) en moet een project maken over een bepaald onderwerp. Wij dachten aan corrosie, maar weet niet hoe ik eventueel een goede indeling zou maken... Heeft er iemand enig idee hoe we het best te werk kunnen gaan?

Re: Corrosie van metalen

Wil je een werkstuk maken over corrosie? Mijn advies: Maak het niet te breedvoerig. Houdt het begrijpelijk en overzichtelijk voor de lezer van je skriptie. Deel het in, bijvoorbeeld in drie stukken:

1. Leg uit wat corrosie is en schrijf iets over het maatschappelijk belang.

2. Beschrijf op eenvoudige wijze de chemie van de corrosie van ijzer in een vochtige en zuurstofrijke omgeving. Wat is de oxydator en wat wordt er geoxydeerd?

3. Geef een voorbeeld van corrosiebestrijding en werk dat zo goed mogelijk

uit. Ken je voorbeelden uit je eigen omgeving? Kies daar iets uit.

Lees ook eens in de amerikaanse website: "Corrosion Doctors." Daar vind je goede uitleg. H. Zeilmaker

Berichten: 18

Re: Corrosie van metalen

Vergeet niet de verschillende verschijningen van corossie die allemaal een verschillende oorzaak en andere bestrijding hebben. Dus eigenlijk moet je het verhaal hierboven een paar keer herhalen voor bijvoorbeeld:

Putcorrosie

Interkritallijne corrosie

enz.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Corrosie van metalen

@ BenCT: dit is een topic welke is gestart op oktober 2005. Ik denk niet dat je antwoord de TS nog veel zal helpen :)
"Meep meep meep." Beaker

Reageer