Wiskundeboek

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 36

Wiskundeboek

Beste forumgebruikers,

Ik ben op zoek naar een wiskundeboek waarin veel uitgewerkte oefeningen staan over :

-integratie (wentelen,fubini,meervoudige integratie,jacobiaan)

-differentiatie (kettingregel,afgeleidenmatrix,differentiatie van hogere orde)

-onderzoek van functie's met meerdere variabelen.

Hoe meer uitgewerkte voorbeelden hoe beter.

Veel oefeningen met oplossingen achteraan het boek en beperkte theorie.

In vele boeken worden stellingen uitgebreid uitgelegd maar zijn de toepassingen te beperkt.

Ik heb al enkele zoekpogingen ondernomen maar tevergeefs.Kan iemand mij verder helpen?

Alvast dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Wiskundeboek

I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wiskundeboek

Je kan ook deze topic eens doornemen, daar staan wellicht ook interessante suggesties tussen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 555

Re: Wiskundeboek

Ikzelf heb calculus uit de boek van Adams (post van Morzon) geleerd. over het algemeen staat het redelijk goed uitgelegd. Alleen met de Jacobiaan heb ik wat moeite gehad. Maar ik ga ervan uit dat je een redelijk idee hebt wat zo'n jacobiaan is (niet perfect uiteraard) dus dan zal het wel lukken.

Bij elk stukje theorie staan er ook goede voorbeelden waar het toegepast wordt en de werkwijze uitgelegd wordt. Oefeningen zijn er over het algemeen ook genoeg en mooi per sectie gegroepeerd met herhalingsoefeningen op het einde van het hoofdstuk.

De oplossingen van de oneven (dacht ik) oefeningen staan erin, wel niet volledig uitgewerkt. Je kan ook altijd de 'instructor's manual' vinden.

Berichten: 36

Re: Wiskundeboek

JorisL schreef:Ikzelf heb calculus uit de boek van Adams (post van Morzon) geleerd. over het algemeen staat het redelijk goed uitgelegd. Alleen met de Jacobiaan heb ik wat moeite gehad. Maar ik ga ervan uit dat je een redelijk idee hebt wat zo'n jacobiaan is (niet perfect uiteraard) dus dan zal het wel lukken.

Bij elk stukje theorie staan er ook goede voorbeelden waar het toegepast wordt en de werkwijze uitgelegd wordt. Oefeningen zijn er over het algemeen ook genoeg en mooi per sectie gegroepeerd met herhalingsoefeningen op het einde van het hoofdstuk.

De oplossingen van de oneven (dacht ik) oefeningen staan erin, wel niet volledig uitgewerkt. Je kan ook altijd de 'instructor's manual' vinden.
Bedankt voor de tip,ik ga deze boeken googelen.

Reageer