mogelijkheden voor vuurtjes op gas of andere brandstoffen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

mogelijkheden voor vuurtjes op gas of andere brandstoffen

Hallo,

Dit zal voor de meeste mensen een interessant vraagstuk zijn dat k hier zal weergeven...

Ik ben student Productontwikkeling te Antwerpen en ik ontwerp als schoolopdracht een mobiele kookset. Dit wil zeggen dat ik een toestel ontwerp voor kampeerders die met behulp van een bus multi-fuel (een voorbeeld op deze pagina: http://www.msrcorp.com/stoves/bottles.asp) een ontbranding zal teweeg brengen voor het kookproces om eten te bereiden op de kampeerplaats aan de tent. Dit is geen probleem om eten te koken maar m'n probleem komt pas na het eten. De meerwaarde dat ik zou willen toevoegen aan mijn ontwerp is dat er nadien met dezelfde installatie op een eenvoudige en economische manier sfeervuurtjes worden gemaakt. De sfeervuurtjes moeten aan de voorwaarden voldoen dat men de vlammetjes ziet dansen om een gezellige sfeer te creëren.

Het enige dat ik weet om op een veilige manier een leuke sfeer te creëren is om bijv. gele steen bij de vlammen (zoals in haardvuren op gas) toe te voegen maar dit biedt geen oplossing voor de economische kant van de zaak. Het flesje met brandstof zal heel vlug leeg zijn voor alleen maar sfeer te creëren.

Een optie is met hout een haardvuurtje te maken in het toestel maar dit is niet verenigbaar met gas in de nabijheid.

Mijn vraag is of er alternatieve technieken zijn om vuur op te wekken en dit vuur gaande te houden gedurende enkele uren?

een schets kunt u bekijken op

http://users.telenet.be/IK2004/prentje1.jpg

Dit stelt de kookset voor met vier aparte kookplaten die elk afzonderlijk verwarmd moeten worden op gas maar die nadien op een voordeligere brandstof of op een volledige andere werkwijze als sfeerverlichting moeten functioneren.

de gele vlakjes met het cilindervormig voorwerp eronder stellen de verwarmingselementen op gas voor...

Met vriendelijke groeten,