Relatie tussen massatraagheid en reactiesnelheid?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Relatie tussen massatraagheid en reactiesnelheid?

Is er iemand die mij iets kan vertellen betreffende de reactietijd voor een object aan de hand van de massatraagheid?

Bijvoorbeeld:

- Er is een lier met daaraan een last met een bepaalde massatraagheid [J]

- Deze lier wordt aangedreven door een hydrauliekmotor met een variabel slagvolume.

- Tussen de lier en de hydrauliekmotor een tandwielkast met een overbrenging i.

Nu neem ik aan de de hydrauliek motor in ongeveer 50ms (reactietijd) van 0 - 100% regelt (0-2000rmp)

Kan ik nu aan de hand van de massatraagheid de reactietijd van de lier bepalen/berekenen? Of is dit misschien helmaal niet mogelijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Relatie tussen massatraagheid en reactiesnelheid?

Kan ik nu aan de hand van de massatraagheid de reactietijd van de lier bepalen/berekenen? Of is dit misschien helmaal niet mogelijk?
Definieer reactietijd?

Het enige verschil met veel massatraagheid is dat de versnelling minder is, maar die versnelling begint nog steeds even vroeg of laat.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 2

Re: Relatie tussen massatraagheid en reactiesnelheid?

Definieren..

Als er vanuit de controller een signaal naar de motor wordt gestuurd dat deze naar 100% moet, (Max. toerental) duurt het 50ms voordat de motor ook daadwerkelijk 100% heeft bereikt. Dit is dus de reactietijd van de pomp.

Maar mijn vraag is dus hoelang het duurt voordat de lier dan de juiste snelheid heeft bereikt? Hier werkt namelijk de massatraagheid van de overbrenging, lier en last nog tegen.

Reageer