Fysische eigenschappen van zuurstofgas

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

Fysische eigenschappen van zuurstofgas

hallo,

in de klas krijgen we practica dit moeten we voorbereiden tegen de volgende les practica het dat we moeten uitvoeren is dit : http://books.google.be/books?id=e-_HMr4fCK...gas&f=false

nu zit ik met de vraag waarom moeten we eerst even wachten vooraleer we het gas mogen opvangen?

ik denk dat het te maken heeft met de lucht die geen zuurstofgas is de dan in de proefbuis zou zitten

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

Ik zie niet waar er staat dat je moet wachten?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 10

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

Ik zie niet waar er staat dat je moet wachten?
dit is een gelijkaardige proef maar bij ons staat er wacht tot dat er grote luchtbellen in het waterbekken komen

m.v.g

leergierige student

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

Ik denk dat ze willen dat je het buisje even doorspoelt met zuurstof. In het buisje is in het begin uiteraard gewoon lucht aanwezig, met 80% stikstof daarin. Ik denk dat ze willen dat je die niet mee opvangt. Een andere verklaring zou ik zo 1-2-3 niet weten.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 10

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

dank u wel !! :)

weet u toevallig ook nog een goede website over zuurstofgas ( niet wikipedia)?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

goede website over zuurstofgas ( niet wikipedia)?
Wat is er mis met wikipedia? Is er een reden om dieper te gaan dan wat wikipedia biedt? Zo ja, op welk facet van zuurstofgas? In dat geval, start vanaf de Engelse wikipedia, maak daar jezelf wat Engelse vaktermen eigen en google daarmee door.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 40

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

leergierige student schreef:dank u wel !! :)

weet u toevallig ook nog een goede website over zuurstofgas ( niet wikipedia)?
Ga naar l'encyclopedie des gaz van air liquide op het web.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Fysische eigenschappen van zuurstofgas

In jullie proef staat precies hetzelfde als in het boek. Het boek zegt "zodra", bij jullie staat "wacht tot".

De bellen zullen niet direct ontstaan zodra je de kraan openzet en de waterstofperoxide-oplossing toedruppelt. Dat gebeurt pas wanneer de hoeveelheid zuurstof die is gevormd, groot genoeg is om de druk van de waterkolom te overwinnen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer