Vending machine

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Vending machine

Hallo allemaal,

Allereerst excuses als dit bericht in het verkeerde forum is gepost, ik zat te twijfelen tussen het huiswerk forum of deze maar ik denk dat dit forum beter past bij mijn vraag.

de vraag is als volgt:

Voor mijn opleiding (product design) hebben we voor het derde blok een opdracht gekregen om een vendingmachine (product automaat) te maken, het apparaat moet werken met 1 euro munten en moet minimaal 5 producten kunnen uitgeven (5 pennen, 5 blikjes enz). nu krijgen wij in onze opleiding geen les in elektra of iets wat daar maar in de buurt komt dus vandaar dat ik hier naar wat meer informatie vraag.

Mijn idee was een elektra circuit te maken met een aantal stappen/onderdelen.

1. een apparaatje om de 1 euro munten van de rest te scheiden.

2a. een scherm of menu waar je kan zien wat er in de automaat zit, en wat het kost.

2b. als optie a te complex is een knopje die alleen werkt als er een euro in de automaat is geworpen.

3. een systeem om het product uit te geven

nogmaals ik ben een leek op dit gebied, en ik hoop dat ik door middel van deze post in ieder geval een stapje op weg geholpen kan worden.

alvast bedankt !

Berichten: 3

Re: Vending machine

-toevoeging-

de exacte opdracht is: maak een vending machine, die werkt met een munt van 1 euro en die 5 producten kan uitgeven. de producten die uitgegeven moeten worden is gekoppeld aan een land wat je van school krijgt, in ons geval Kenia.

nu willen we een soort Keniaanse mais pap doen, en moeten we dus een soort Cup a Soup machine maken. misschien dat mensen hier suggesties hebben voor zoiets ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Vending machine

Is het de bedoeling dat je echt zo'n machine bouwt of moet je er gewoon op papier een algemene beschrijving van geven? Daar komt echt wel veel bij kijken hoor :/

Als je niks van elektromechanica/elektrotechniek kent dan lijkt mij dat niet haalbaar...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Vending machine

Als je niks van elektromechanica/elektrotechniek kent dan lijkt mij dat niet haalbaar...
Lijkt mij ook niet. Je moet al met elektrische sensoren en motoren aan de slag, en waarschijnlijk ook nog een stukje logische poorten insteken. Dat is allemaal lang niet zo vanzelfsprekend.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 3

Re: Vending machine

de opdracht is inderdaad om een machine te bouwen waar een product uit komt na inworp van een euro munt.

hoe en wat is helemaal aan onszelf.

Reageer