Geschikte voeding

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Geschikte voeding

De 'lader' van mijn laptop is stuk, en na even online te zoeken, vond ik een kandidaat waarbij de output 18.5V is terwijl de oorspronkelijke 19V aanduidde. Uitgangsvermogen (90W) is echter identiek, maar ik twijfel over de uitgangsstroom (4.74 A voor de oorspronkelijke) terwijl de nieuwe 4.9A aanduidt. In welke mate is dit een probleem?

Tweede bedenking: is het mogelijk een Amerikaanse oplader te kopen, aangezien het oude netsnoer zelf nog wel werkt. Ingangskarakteristieken zijn identiek. Ik zou dus alleen het ' nieuwe bakje' gebruiken en het 'oude snoer'.

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Geschikte voeding

Ik ben geen expert, maar mij lijkt dat alvast geen probleem. De waarden liggen dicht genoeg bij elkaar.

Ik ben wel niet zeker van die Amerikaanse oplader, is dat niet iets anders dan die Europese omdat ze op 60Hz ipv 50Hz werken?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Geschikte voeding

Er staat bij ingang: 50-60 Hz, anders zou het inderdaad een probleem kunnen opleveren.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Geschikte voeding

Dat verschil tussen 50 en 60 hz zal geen probleem opleveren omdat de output gelijkstroom bevat en middels een condensator stabiel blijft. Alleen de Amerikaanse netspanning (ik meen 110 volt) komt niet overheen met de netspanning hier, wat dus wel een probleem op kan leveren.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Geschikte voeding

Ook die spanning lijkt me geen probleem. Voedingen worden typisch ontworpen om over de hele wereld te werken (op de connector na). Mijn laptop adapter werkt voor 100-240V en 50-60Hz. Ik vermoed dat er op jullie voedingen iets gelijkaardigs zal staan.

Verborgen inhoud
Bij testborden van Altera zit er zelfs altijd maar 1 losse adapter bij, aangevuld met een Amerikaanse, Britse, Europese en Australische stekker die je er naar keuze kan aanhangen.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Geschikte voeding

Inderdaad. Enkel de uitgangsstroom kon ik me moeilijk iets bij voorstellen: of 4.74 en 4.9 A nu een wezenlijk verschil vormen...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Geschikte voeding

Zolang de nieuwe een hogere stroom aangeeft, is er geen probleem.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Geschikte voeding

Ok, bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer