Syndroom v. raynaud

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 252

Syndroom v. raynaud

Hallo allemaal,

Ik heb bij koude altijd (gevoelloze) gele vingers en tenen die dan vervolgens paarskleurig worden en daarna warm aanvoelen en rood worden. Ik was hiervoor naar de dokter gegaan en die vertelde mij dat ik het syndroom van Raynaud had, maar dat hier niet echt een remedie voor is.

Nu vraag ik mij af, zijn er soms natuurlijke behandelingen hiervoor? Zoals bijvoorbeeld bepaalde kruiden die de bloedsomloop stimuleren waar ik dan een thee van kan maken of andere alternatieven? Want het is zeer ongemakkelijk.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Syndroom v. raynaud

Je kunt koude vingers en tenen misschien beter bestrijden met speciale handschoenen en sokken, zoals op deze webpagina voor mensen met dat syndroom.

Gebruikersavatar
Berichten: 252

Re: Syndroom v. raynaud

Je kunt koude vingers en tenen misschien beter bestrijden met speciale handschoenen en sokken, zoals op deze webpagina voor mensen met dat syndroom.


Bedankt!

Berichten: 4

Re: Syndroom v. raynaud

Hallo,

De symptomen van Raynaud kunnen met wat eenvoudige middelen sterk worden verminderd. Ik ben orthomoleculair therapeut en boek goede successen met oa. Vitamine E in de vorm d-alfa Tocoferol Acetaat 400IU per dag.

(let wel NIET de dl-alfa Tocoferol Acetaat, let op die l, die staat voor synhetisch, niet natuurlijke vorm van vitmaine E, werkzaamheid is aantoonbaar minder).

Klinkt ingewikkeld, is het niet. Gewoon bij de drogist of via Internet bestellen bijvoorbeeld van Now Foods (ik heb geen aandelen!).

Verbetering duurt ongeveer een maand tot 3 maanden.

Neem daarnaast een goede multivitamine en 1000mg Vitamine C per dag ter ondersteunig bijvoorbeeld van Now Foods of Bonusan.

Als dit niet afdoende werkt zijn er nog vele mogelijkheden, maar hiermee heb je een goede start.

Reageer