[biologie] thema GIP: mieren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[biologie] thema GIP: mieren

hi, ik heb gekozen voor het onderwerp mieren voor mijn GIP, eindwerk. alle info over mieren is dus welkom.

ik moet ook nog beslissen wat ik voor praktische proef ga doe . iemand ideetjes?

ik heb beslist om 2 kleine kolonies van de nigra te kweken( zwartbruine wegmier), mischien kan ik daar iets mee doen

alle info kan ook naar XXXXXXXXXXX gestuurt worden

dank voor alle hulp

Edit moderator (Elmo): Volgens de regels van het wetenschapsforum is het plaatsen van e-mail adressen niet toegestaan. Als je op de hoogte gehouden wil worden van een onderwerp, dan kan je je registreren en er een abonnoment op nemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: [biologie] thema GIP: mieren

Ik weet niet veel over mieren alleen dat er een hoop van zijn, maar op de volgende site heb je in ieder geval DE manier om mieren te bestuderen.

http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/toys/6fd6/images/

Misschien kan je er wat mee...
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 22

Re: [biologie] thema GIP: mieren

je kan de verschillende kolonies bv kwekenbij een verschillende temperatuur en daarvan de invloed bekijken. Of de ene kolonie zetten met energie arm voedsel en de andere met energie rijk voedsel. oke ik geef toe deze voorstellen zijn intensief maar als je die mogelijkheid hebt kan dit wel zeer intresant zijn.

groeten en nog veel plezier bij de keuze van de proef

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: [biologie] thema GIP: mieren

Iets interessant om te vermelden is misschien het volgende: ik heb in de wetenschapsafdeling van de standaard een paar weken terug gelezen dat er in het amazonewoud een mierensoort zou ontdekt zijn die alle planten die daar groeien uitroeit, behalve degene die zij nodig hebben om te leven.

Wat je zegt over die mierenkolonies. Waarom zou je er twee kweken? Lijkt me geen educatief nut te hebben. Wat je zou kunnen doen is er een kweken, en een onderdeel van je GIP wijden aan dat 'projectje' op zich. Zo kun je die kolonie laten zien bij je presentatie en de structuur van de kolonie ahv die jouw nest expliqueren.

Berichten: 2

Re: [biologie] thema GIP: mieren

het is zo dat ik al 2, nu 4 kolonies heb. daarmee kan ik iets doen

Reageer