Meerdere fijne gaatjes boren in één keer

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 55

Meerdere fijne gaatjes boren in

Ik heb een dunwandig rond kunststoffen doosje met diameter van 60 mm en een dikte van 1 cm. Ik zou nu aan weerszijden meerdere fijne gaatjes willen boren of smelten in ene keer, zodat ik er pellets kan indoen en er gemakkelijk lucht in kan.

Hoe pak je dit praktisch het beste aan zonder zware kosten te maken qua nieuw materiaal?

Heb hier al wat over opgezocht, maar vind weinig voor de hobbyist.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

Bots schreef:Ik heb een dunwandig rond kunststoffen doosje met diameter van 60 mm en een dikte van 1 cm. Ik zou nu aan weerszijden meerdere fijne gaatjes willen boren of smelten in ene keer, zodat ik er pellets kan indoen en er gemakkelijk lucht in kan.

Hoe pak je dit praktisch het beste aan zonder zware kosten te maken qua nieuw materiaal?

Heb hier al wat over opgezocht, maar vind weinig voor de hobbyist.
dunwandig rond

60 mm

1 cm

Is deze informatie wel juist ?
nothing will change without a rebel

Berichten: 55

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

1 cm hoog bedoel ik.

Ik dacht aan meeRdere fijne nagels in een plank te kloppen en die dan aan de tip verhitten en zo er dan door te steken.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

Ik snap niet waarom die gaatjes er allemaal in één keer in moeten.

Beschrijf eens wat uitgebreider wat de bedoeling is van dit hele proces.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

Wat voor plastic is het. Als je dingen gaat smelten behoor je dit wel te weten. Anders kunnen er schadelijke gassen bij vrij komen.

Berichten: 55

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

@klazon: het gaat om een minimalistische productielijn

@DePurpereWolf: polystyreen

Berichten: 55

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in


Berichten: 12.262

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

De gaatjes erin smelten lijkt me dan toch wel het handigste.

Je zou eens kunnen zoeken naar een koelprofiel met hele fijne vinnetjes, die zjin wellicht wel klein genoeg om zon petrischaaltje netjes te perforeren. Iets anders dan ook wel kan werken: rijen pinnen die gebruikt worden in electronica. Normaliter hebben die en afstand van 2.54 milimeter van elkaar, en als je ze 1x door/op een koperen plaatje hebt gesoldeerd kun je er vast een mooie stans mee maken om zon schaaltje in 1 haal van gaatjes te voorzien.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

Met een viltstift puntjes zetten (uitlijnen) en met een boormachine en een boortje van bv 0,5 mm een gaatje boren. Boortje moet geschikt zijn voor metaal...kwartiertje werk
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Meerdere fijne gaatjes boren in

@klazon: het gaat om een minimalistische productielijn
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Reageer