Krachtberekening verschillende materialen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Krachtberekening verschillende materialen

hallo allemaal,

Wij zijn bezig met ons pws, en moeten hiervoor een brug bouwen.

Hiervoor moeten we bepalen welke materialen we gaan gebruiken.

Ik kan echter nergens op internet vinden hoe je bepaalt welk materiaal je je het beste kunt gebruiken.

Ik wil graag weten hoe je kunt berekenen welke wanneer je het beste het ene materiaal kunt gebruiken, en wanneer het andere. Bijv, wanneer kun je beter beton gebruiken en wanneer beter staal of hout.

Ik hoop dat dat iemand mij hiermee kan helpen.

Vincent

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Krachtberekening verschillende materialen

Ik wil graag weten hoe je kunt berekenen welke wanneer je het beste het ene materiaal kunt gebruiken, en wanneer het andere. Bijv, wanneer kun je beter beton gebruiken en wanneer beter staal of hout.
om te beginnen maak je een lijst van eisen en wensen. Dat zet je dan in volgorde van prioriteit. En dan ga je eens bezien welk type brug van welk materiaal het beste aan dat eisen-en-wensenlijstje voldoet.

Voorbeeld: op je eisenlijst staat dat je brug weerbestendig moet zijn. Karton valt dan af als bouwmateriaal.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Krachtberekening verschillende materialen

Daar bestaan ook professionele pakketten voor, waarmee je de zogeheten Ashby-diagrammen kan genereren. Een voorbeeld-pakket is CES (zie onder meer hier). Mogelijk kan je een proefversie downloaden om er even kennis mee te maken.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Krachtberekening verschillende materialen

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=143983

staat misschien al iets in waarmee je verder kunt...

Berichten: 2

Re: Krachtberekening verschillende materialen

bedankt voor de snelle antwoorden. ik ga hier direct mee aan de slag.

Reageer