Significantie in een event study

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer

Significantie in een event study

Beste bezoekers van het wetenschapsforum,

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn scriptie. Hierbij verricht ik een Event Study. Een Event study bekijkt de impact van een gebeurtenis op de aandeelprijs van een bedrijf door abnormal returns te analyseren.

Ik heb mijn abnormal returns (actual returns - predicted returns) berekend doormiddel van het Market model. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een estimation period (-250 tm -11) en event period (-10 + 3). En nu moet ik de significantie berekenen van de cross- sectionele mean excess returns per dag in de event period van mijn sample (164 bedrijven) doormiddel van een t- test.

Echter loop ik vast met het interpreteren en het toepassen van een bepaalde statistische functie voor het berekenen van de standaard deviatie van abnormal returns.

De functie staat op pagina 302 in de rechterbovenhoek in het artikel Anand, B.N. and Khanna, T. (2000). Do firms learn to create value? The case of alliances. (welke te vinden is via google). Als ik namelijk deze functie toepas als de standaard deviatie dan krijg ik een te hoge T waarde dit niet reeel is.

Ik ben op zoek naar goede statistische kennis en kennis op het gebied van Event studies die mij hulp kan bieden met het interpreteren van deze bepaalde functie voor het berekenen van de standaard deviatie in een Event Study. Ik loop hier namelijk al een tijdje mee vast. Ik hoop dat iemand deze bepaalde kennis heeft of mij verder kan verwijzen. Alvast bedankt.

Reageer