[labview] string ingeven die max 8 karakters lang is.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

[labview] string ingeven die max 8 karakters lang is.

In een bepaalde labview applicaties heb ik het nodig dat de gebruiker een string kan ingegeven en deze beëindigen met een enter toets. Zonder dat de string dan verdwijnt.

Om dit doel te bereiken maak ik gebruik van het in geven van een pad ipv een string. Nadien zet ik die om naar een string. Het icontje heb ik een beetje aangepast zodat dit niet al te zeer op valt.

Echter de ingegeven string mag ook niet de 8 karakters overschrijden, dus na 8 karakters moet de gebruiker geblokkeerd worden om er nog bij in te typen. Hoe voeg ik deze functionaliteit toe?

groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 157

Re: [labview] string ingeven die max 8 karakters lang is.

Hoewel ik zeer veel LabVIEW ervaring heb weet ik het helaas niet 100% zeker... maar ik geloof dat je gewoon wanneer je naar de propoties gaat van de string control dat je daar de limiet van het aantal karakters kunt instellen, dit kan in iedergeval wel zeker bij numerieke controls waarbij je kunt aangeven wat de hoogste waarde mag zijn en de laagste.

Verder snap ik niet precies wat je bedoelt met "een string kan ingegeven en deze beëindigen met een enter toets. Zonder dat de string dan verdwijnt.". Je weet dat je de string control gewoon groter kunt maken hé, tot een groot tekstvak bijvoorbeeld?

Reageer